کارگاه آموزشی یک روزه سازمان های مردم نهاد استان البرز با موضوع بهینه سازی و ترویج الگوهای صحیح مصرف آب در مهرماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با اعلام این خبر، افزود؛ طبق برنامه ریزی و اعلام قبلی مبنی بر برگزاری نشست های موضوعی و تخصصی تشکل های مردمی استان متناسب با ضرورت ها و نیازها، کارگاه آموزشی سازمان های مردم نهاد با محوریت تشکل همیار آب و هماهنگی جدی آب منطقه ای البرز و اداره کل اجتماعی استانداری برگزار خواهد شد.

عسگری مورودی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را ترویج الگوهای صحیح مصرف آب عنوان کرد و تأکید نمود؛ عوارض ناشی از خشکسالی و کمبود آب، با مشارکت جدی مردم قابل کنترل خواهد بود.

وی تصریح کرد؛ ایجاد زمینه های لازم برای نقش آفرینی مستقیم مردم و تکوین بسترهای فهم اجتماعی در مسائل زیست محیطی از جمله بحران آب می تواند موجبات پایداری منابع و رفع زوال طبیعت را فراهم آورد.

مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز خاطرنشان کرد؛ شکل گیری نهادهای مردمی در حوزه های مختلف از جمله حفاظت از محیط زیست و مقابله با چالش های طبیعی از برنامه های محوری این اداره کل بوده و امور مربوط به صدور پروانه فعالیت این تشکل ها با رویکردی واقعی و ویژه پیگیری می شود.

عسگری مورودی در ادامه، ازبرپایی نمایشگاه مرتبط با موضوع صرفه جویی آب در حاشیه همایش و هچنین چاپ تمبر ویژه خبر داد و گفت علاقمندان می توانند طرح و آثار خود را تا تاریخ دهم شهريورسال جاري به اداره کل حوزه هنری ارسال و به 3 اثر برگزیده که حاوی پیام و حائز جذابیت های موضوعی لازم باشند جوایز نفیسی تقدیم خواهد شد.

وی افزود؛ آئین افتتاح کارگاه آموزشی بهینه سازی مصرف آب با حضورمسئولان استانی و کشوری از جمله وزارت خانه های نیرو و کشور برگزار و امیدواریم گفتمان اجتماعی در مسائل زیست محیطی و بحران آب مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.