نماینده مردم تهران گفت: برجام هم موجب دودستگی و راهی برای نفوذ آمریکا نخواهد شد. مجلس هم با وحدت در تصمیم‌گیری بر سر منافع ملی و تشکیل کمسیون ویژه بررسی برجام وظیفه خود را انجام خواهد داد.

حدادعادل: به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران؛ ری؛ شمیرانات و اسلامشهر در جلسه علنی امروز چهارشنبه(28 مردادماه) در نطق میان دستور  گفت: امروز 28 مرداد، سالروز کودتای ننگین آمریکا و انگلیس در ایران است، 62 سال پیش در چنین روزی آمریکایی‌ها برای تسلط بر ایران و نفت ایران، دولت ملی مصدق را سرنگون کردند و نهضت ملی شدن صنعت نفت را ناکام ساختند و شاه را که به اروپا فرار کرده بود به ایران برگرداندند.

وی افزود: آمریکایی‌ها با خرج دلار و به کمک اوباش و اراذل و فواحش، کودتا را به پیروزی رساندند و ایران را برای مدت 25 سال به دست حکومت فاسد و مستبد شاه سپردند، در این 25 سال در ایران از آزادی خبری نبود، اختیار همه چیز در ایران به دست شاه بود و اختیار شاه در دست آمریکا بود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: استبداد و خفقان در ایران به اندازه‌ای بود که وقتی در روزنامه اطلاعات، که در آن زمان وابسته به دربار بود از شرکت تعاونی تاکسیرانی انتقادی می‌شد به دستور شاه سناتور "عباس مسعودی" مدیرمسئول اطلاعات مغضوب می‌شد تا از غصه دق کند و بمیرد؛ در این 25سال به جای اشک، خون از چشم ملت ایران جاری بود، زندان‌ها پر از زندانیان سیاسی بود که عمدتاً به دست جلادان ساواک بی‌رحمانه و تا سرحد مرگ شکنجه می‌شدند؛ چیزی که در ایران وجود نداشت استقلال و آزادی بود و آمریکایی‌ها همه این واقعیت‌ها را می‌دیدند و می‌دانستند و راضی بودند و از شاه پشتیبانی می‌کردند.

این نماینده مجلس نهم اظهار داشت: این چنین بود که ملت ایران به رهبری و پیشوایی دینی و مرجع تقلید شجاع و بزرگ خود، امام‌خمینی(ره)، انقلاب اسلامی را در ایران با شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" و با تقدیم هزاران شهید و جانباز به پیروزی رساند و طومار استبداد داخلی و استعمار خارجی را در هم پیچید و دست آمریکا و انگلیس و اسرائیل را از ایران کوتاه کرد.

وی ادامه داد: اکنون بار دیگر آمریکایی‌ها به بهانه مذاکرات هسته‌ای، به خیال نفوذ در ایران افتاده‌اند، آنها همان‌طور که مقام معظم رهبری در سخنرانی دو روز گذشته خود فرمودند به راهنمایی و توطئه انگلیسی‌ها، قصد دارند در ایران دودستگی ایجاد کنند همان‌طور که قبل از کودتای 28 مرداد میان طرفداران آیت‌الله کاشانی و مصدق دو دستگی ایجاد کردند و می‌خواهند دوباره در ایران نفوذ کنند و سیاست و امنیت و اقتصاد و فرهنگ جامعه ایرانی را مثل سال‌های قبل به دست گیرند.

حدادعادل گفت: در این شرایط آنچه قابل توجه و عبرت آموز است، نامه‌ای 8 صفحه‌ای است که در 9 آذرماه سال 88 از سوی بعضی افراد فعال در فتنه سبز از ایران به آمریکا فرستاده شده و این روزها متن آن در آمریکا منتشر شده است، این نامه در پاسخ این سؤال وزارت امور خارجه آمریکا از رهبران جنبش سبز است که "ما باید چه کاری انجام دهیم و چه کاری نباید انجام دهیم"؛ پاسخی که به این نامه داده شده، به اندازه‌ای شرم‌آورست که تا ابد برای نویسندگان آن، که البته نام خود را اعلام نکرده‌اند، سیاهرویی به بار می‌آورد.

وی افزود: آنها به آمریکایی‌ها می‌گویند اگر می‌خواهید جنبش سبز به پیروزی برسد ایران را تحریم اقتصادی کنید چون می‌خواهد بمب اتمی بسازد، به ایران فشار وارد کنید تا مردم از ما حمایت کنند و در برابر جمهوری اسلامی بایستند؛  آنها آمریکایی‌ها را تشویق و دعوت می‌کنند که برای دست یافتن به منافع غرب در ایران و تأمین صلح جهانی با ایران در مذاکرات هسته‌ای توافق نکند و به جای آن فشار و تحریم اعمال کند. آنها صریحاً به آمریکایی‌ها می‌گویند جنبش سبز طرفدار جدایی دین از سیاست در ایران است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: آنان حمایت ملت ایران از مظلومان فلسطین و مقاومت لبنان و سایر ملت‌های مظلوم و تحت ستم منطقه را حمایت از تروریسم می‌نامند و با التماس به آمریکا خواهش می‌کنند که به براندازی جمهوری اسلامی ایران به دست جنبش سبز کمک کند، این نامه در همان روزهایی نوشته شده که عده‌ای در روز قدس در تهران شعار "نه غزه، نه لبنان" سر می‌دادند و در تابلوها روی کلمه جمهوری اسلامی علامت ضربدر می‌کشیدند.

حدادعادل اظهار داشت: آیا هیچ ایرانی با شرف و وطن‌خواهی هست که با خواندن این نامه، به این همه خیانت و وطن فروشی و پستی و بیگانه‌پرستی لعنت و نفرین نکند و از فتنه 88 بیزاری نجوید؟ این همان کاری است که ملت ایران در 9 دی‌ماه 88 با نمایش با شکوه خود در سراسر ایران به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و مزدوران داخلی آنها پاسخی شایسته دادند.

وی ادامه داد: اکنون سخن ما این است که همه کسانی که به اسلام معتقدند و به ایران و آزادی و استقلال وطن خود عشق می‌ورزند، امام‌خمینی(ره) را رهبر نجات‌دهنده این ملت از سلطه آمریکا و انگلیس و دیگر سلطه‌گران و غارتگران می‌دانند باید تکلیف خود را با آنچه در این نامه آمده روشن کنند. آنهایی که در ایران دم از پیروی از امام راحل می‌زنند نباید در برابر متن این نامه که یکسره برخلاف آرمان‌ها و اندیشه‌های امام است سکوت کنند.

این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: همه باید از آنچه نویسندگان این نامه تحت عنوان جنبش سبز از آمریکا خواسته‌اند تبری بجویند و اظهار برائت کنند. کسی نباید با سکوت خود بر این وطن‌فروشی‌ها صحه بگذارد. ملت ایران هم باید مراقب باشند تا کسانی که دیروز در فتنه 88 آتش بیار معرکه بوده‌اند دوباره تحت هیچ نام دیگر و زیر هیچ نقاب دیگر و در هیچ فرصت دیگری به منصب و مسئولیت نرسند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: دولت هم باید این رهنمود مقام معظم رهبری را که بارها فرموده‌اند فتنه خط قرمز ماست جدی بگیرد، آمریکا هم بداند که فرزندان خمینی و خامنه‌ای اجازه نخواهند داد که در ایران دوباره نفوذ آمریکا برقرار شود. ملت ایران وحدت خود را با اطاعت از رهبری معظم خود حفظ خواهد کرد.

این نماینده مجلس نهم در پایان خاطر نشان کرد: برجام هم موجب دودستگی و راهی برای نفوذ آمریکا نخواهد شد. مجلس هم با وحدت در تصمیم‌گیری بر سر منافع ملی و تشکیل کمسیون ویژه بررسی برجام وظیفه خود را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

       

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پسرآفتاب
۰۰:۰۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
از مجلسی ها عاجزانه میخواهیم که زحمات و خون شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی رو در نظر داشته باشند.
چه جوانهایی که برای استقلال و تمامیت ارضی این کشور خونها دادند
وظیفه اصلی همه ما حفظ و صدور انقلاب به تمام جهان است.
امریکا هنوز یک شیطان بزرگ است
امریکا هنوز تروریسم بالذات است
....
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۴:۴۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
جمهوری اسلامی ایران باامریکا دو رفتارمتفاوت هستند
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۴:۴۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
شیرینی وتلخی باهم متفاوتند. حمایت از مظلوم ودفاع ازظالم باهم متفاوتند
آخرین اخبار