مشاور رییس سازمان مدارس معارف اسلامی کشور گفت: مدارس معارف اسلامی باید مبلغ اخلاق اسلامی باشند و تعهد دینی و اخلاقی از اولویت های مهم کاری دراین مدارس است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حجت الاسلام فلاح در همایش استانی مدیران مدارس معارف اسلامی استان کردستان در بیجار گفت: مدیران این مدارس برای تحقق اهداف مورد نظر سازمان و نظام اسلامی، وظیفه مهم و نقش سازنده ای دارند.

وی افزود: تعهد دینی و اخلاقی برای تربیت شدگان مدارس معارف اسلامی، اولویت مهم کاری است و باید در این مدارس فردی عاقل و متعهد که بتواند جوابگوی نیازهای جامعه باشد تربیت شوند.

مشاور رییس سازمان مدارس معارف اسلامی کشور با تاکید بر دین محوری و تعقل گرایی برای مدارس معارف اسلامی اظهار کرد: باید دانش آموزان این مدارس الگو و سرمشق زندگی اسلامی برای دیگر همسالان و جامعه باشند.

فلاح گفت: الگوسازی در ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی نقش بسیار سازنده و تعیین کننده ای دارد لذا برای اصلاح جامعه و ارائه نمادها و نمودهای زندگی مورد نظر اسلام، الگو سازی که بستر آن در مدارس معارف اسلامی وجود دارد فرصت مغتنی است.

وی باتاکیدبر لزوم رعایت عفاف و حیا مورد نظر اسلام در جامعه بخصوص در میان دانش آموزان مدارس معارف اسلامی افزود: فرد عاقل و متخلق به اخلاق اسلامی، علاوه بر کسب علوم روز و تربیت علمی، فردی است که حیا و عفت اخلاقی را مد نظر خود داده است و به آن عامل می باشد.

مشاور رییس سازمان مدارس معارف اسلامی به تاثیر حضور معنوی شهدا و تلطیف جامعه با نشر معنویت در مدارس معارف اسلامی تاکیدکرد وگفت: ادامه راه شهدا، به تعهد اخلاقی برای فردی متعهد و متخصص بستگی دارد و این وظیفه در آینده به عهده شما خواهد بود.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: نیرو ، تربیت ، مدارس ، تعهد ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.