مدیر دفتر حفاظت و مهندسي رودخانه ها و سواحل آب منطقه ای فارس گفت: تصرفات غیرقانونی افراد در محدوده بستر و حریم رودخانه ها سبب وقوع سیل می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جلسه کارگروه سیل با هدف بررسی مصوبات و طرحهای مطالعاتی مدیریت بحران استان در آب منطقه ای فارس برگزار شد.

در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی استان در بخش سیل و مخاطرات برگزار شد مهندس خاندشتی به مشکلات ناشی از بحران خشکسالی و وقوع پدیده تغییر اقلیم در فارس اشاره کرد و ضمن اشاره به اقدامات آب منطقه ای در شرایط وقوع سیل در استان افزود: پیشینیان ما در شرایط کم آبی و خشکسالی منابع خود را بهتر از ما مدیریت می کردند لذا مدیریت بهتر منابع آبی ضرورت دارد و این امر با تعامل بیشتر میان دستگاههای اجرایی ممکن است.

مدیر دفتر حفاظت و مهندسي رودخانه ها و سواحل آب منطقه ای فارس با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه ها در کنار تغییر اقلیم از جمله مشکلات قابل بررسی و مورد توجه این کارگروه است خاطرنشان کرد: آب منطقه ای فارس در راستای حفظ و حراست منابع آب موجود استان، ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه ها را کنترل کرده و به شدت با آنها برخورد می کند.

خاندشتی دخالت عوامل انسانی در طبیعت را عامل مهم در وقوع شرایط بحرانی دانست و گفت: رفتار خودخواهانه افراد سبب وقوع غیرطبیعی سیل می شود.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری و هماهنگی بیشتر دستگاهها در بحث کنترل سیلاب، دفع ایمن آبهای سطحی و در صورت لزوم مدیریت صحیح بحران موفق تر عمل کنیم.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.