کاپیتان تیم ملی والیبال ایران معتقد است هدف اصلی تیم ملی از حضور در مسابقات جام جهانی حضور در المپیک نیست و اگر این اتفاق رخ دهد شاهکار کرده ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سعید معروف، کاپیتان محبوب تیم ملی والیبال ایران پس از آن که یک فصل در لیگ روسیه به میدان رفت اواخر اردیبهشت ماه امسال به اردوی تیم ملی والیبال ایران پیوست و در لیگ جهانی نمایش خوبی از خود ارائه داد. پاسور با تکنیک والیبال ایران اکنون در اردوهای آمادگی تیم ملی در آستانه رقابت های جام جهانی به سر می برد. با سعید معروف  در حاشیه آخرین تمرین  تیم ملی .والیبال در تهران پیش از اعزام به لهستان گفتگویی ترتیب دادیم.

**وضعیت برگزاری اردوهای تیم ملی پس از لیگ جهانی چگونه پیش رفت؟

پس از 20 روز استراحتی که در  پایان رقابت های لیگ جهانی داشتیم و در رقابت های قهرمانی آسیا شرکت نکردیم توانستیم به شرایط خوبی برسیم. هر چند هنوز روی فرم ایده آل قرار نداریم و باید در تایم فاصله دو هفته ای تا آغاز رقابت ها به شرایط ایده آل خود خواهیم رسید. 

**دیدارهای تدارکاتی تا چه حد در رسیدن به این شرایط ایده آل کمک خواهد کرد؟

بدون شک بسیار مهم خواهد بود. تمرین بدون برگزاری دیدار دوستانه بازدهی لازم را ندارد اما با حضور در جام واگنر و پس از آن دیدار با روسیه می توانیم  روند آمادگی خود را تکمیل کنیم و انشالله با دست پر از جام جهانی بازگردیم. 

معروف: اگر از جام جهانی به المپیک برسیم شاهکار کرده ایم

** جام واگنر چطور؟ گزینه مناسبی است؟

معمولا تورنمنت های تدارکاتی که در سطح جهان برگزار می شود از لحاظ نتیجه حائز اهمیت نیست. اما رقابت های جام واگنر جزو مسابقاتی است که  در آن نتیجه مهم است و تیم ها دوست دارند روی سکو بروند. طبیعی است که برای ایران مهم است. هر چند هدف اصلی پیدا کردن نقاط ضعف و قوت تیم است اما برد و باخت هم برای ما اهمیت دارد. تیم هایی که در این مسابقات حاضر هستند قدرتمند هستند. برنامه ریزی مسابقات هم به شکلی است که با تیم ها از قوی به ضعیف دیدار می کنیم و می توانیم ترکیب های مختلفی را به میدان بفرستیم. مسابقات تدارکاتی پیش رو می تواند بهترین بازی های تدارکاتی چند سال اخیر ما باشد.

** تعدد مسابقات و سفرهای تیم ملی پیش از حضور در جام جهانی بازیکنان را خسته نمی کند؟
به هر حال برای رسیدن به شرایط ایده آل این مسابقات لازم است. از طرفی باید به این نکته هم اشاره کنم که دیدارهای دوستانه ای که برای تیم ملی والیبال ایران در نظر گرفته شده است ارزش این را دارند که هر سختی را برای حضور در آن تحمل کنیم. شاید همیشه این زمان در اختیار ما نباشد که بتوانیم با این تیم ها دیدار کنیم. برای مثال تیم روسیه در جام جهانی حضور دارد و می ارزد که مسافت طولانی سفر را تحمل کرده و با آن ها دیدار کنیم. از طرفی با توجه به استراحتی که پس از لیگ جهانی داشتیم بعید از تعداد سفرها به بدن بازیکنان آسیبی برساند.

** تیم ملی والیبال ایران چه هدفی را در مسابقات جام جهانی دنبال می کند؟

هدف ما از حضور در این مسابقات صعود به المپیک نیست بلکه هدف اصلی ما این است که از طریق مسابقات انتخابی المپیک که اردیبهشت سال بعد برگزار می شود، کسب سهمیه کنیم. البته اگر بتوانیم در مسابقات جام جهانی جواز حضور در المپیک را بدست آوریم شاهکار کردیم و بسیار ایده آل خواهد بود. اما شانس صعود ما در مسابقات انتخابی المپیک بیشتر است.

**درست است که گفته می شود مسابقات جام جهانی شرایط خاصی داد؟ 

رقابت های جام جهانی از سخت ترین مسابقاتی است که در سطح جهان برگزار می شود.  11 مسابقه فشرده پیش روی تیم هاست. شرایط فنی از یک طرف و شرایط بدنی از طرف دیگر باید کاملا مهیا باشد تا تیمی بتواند بهترین نتیجه ممکن را کسب کند.

**ارزیابی شما از حریفانتان در جاک جهانی چیست؟

با توجه به جدول بازی ها باید گفت که قرعه ای که در آن قرار داریم نسبتا خوب است. همه تیم ها شرایط یکسانی دارند و به اعتقاد من وضعیت بدنی می تواند بسیار مهم باشد. قطعا هیچ تیمی هر 11 بازی خود را با یک سبک و سیاق برگزار نخواهد کرد و در هر مسابقه سطح فنی تیم حریف را در نظر گرفته و راهی میدان می شود. امیدوارم جلوی تیم های ضعیف نر از خود شکست نخوریم و مقابل تیم های قوی تر از خودمان هم با خیال راحت بازی کنیم.

معروف: اگر از جام جهانی به المپیک برسیم شاهکار کرده ایم

** به عنوان سوال آخر، آیا پاداش هایی که قول آن داده شده بود به بازیکنان داده شد؟
درباره پاداش ها فعلا صحبت نمی کنم. در حال حاضر تمام تمرکز من روی تیم و کسب نتیجه در مسابقات پیش رو است.
برچسب ها: معروف ، والیبال ، کاپیتان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار