عضو اتحادیه مبل‌سازان از واردات مبل‌های VIP ایتالیایی با قیمت 25 میلیون تومان خبر داد و گفت: این درحالی است که می‌توان این نوع مبل‌ها را با قیمت شش تا هفت میلیون تومان در داخل تولید کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین سید محمودی  با بیان این‌که با افزایش تعرفه گمرک و قیمت دلار در سال‌های اخیر واردات مبل به یک دهم رسیده‌ است، اظهار کرد: وارد‌کنندگان قبلا از ترکیه مبل را با دلار ارزان وارد می‌کردند که فروش آن نیز برای آنها به صرفه بود.

وی افزود: با افزایش قیمت دلار، هزینه خرید مبل بسیار بالا می‌شود و یک وارد‌کننده اکنون باید شیک‌ترین مبل را به قیمت 3000 دلار بخرد که با اعمال تعرفه‌ها بیش از 10 میلیون تومان قیمت فروش آن در ایران خواهد شد؛ این در حالی است که همان مبل را می‌توان در ایران با قیمت چهار میلیون تومان تولید کرد.

به گفته این عضو اتحادیه مبل‌سازان برخی از مبل‌های VIP به ایران وارد می‌شوند که عمدتا از ایتالیاست و بعضا قیمت آن به 20 تا 25 میلیون تومان می‌رسد در صورتیکه مشابه این کارها را نیز با کیفیت کمتر می‌توان با شش تا هفت میلیون تومان تولید کرد که البته خریداران این مبل‌ها مشتریانی خاص هستند.

وی با بیان این‌که عموم مردم مشتری مبل‌های ایرانی هستند، گفت: 90 درصد از مبل‌های تولید داخل پارچه‌هایش از طریق ترکیه یا چین تامین می‌شود و مردم نیز این روزها به جیب خود نگاه می‌کنند و به سراغ اجناس ارزان‌تر می‌روند.

سید محمودی با بیان این‌که صادرات ایران در مبل بسیار ناچیز است، اظهار کرد: ایران صادرات خوبی ندارد چراکه برنامه‌ریزی ندارد و در داخل به تولید‌کنندگان سرویس خوبی داده نمی‌شود و همین موضوع سبب شده تولید‌کنندگان بیشتر به سمت کالاهای ارزان‌قیمت بروند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.