بیانات مقام معظم رهبری در مورد لزوم مقابله با نفوذ آمریکا از رهگذر مذاکرات هسته‌ای، بسیار مهم و بررسی و تحلیل آن‌ها کاملا ضروری است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، دیروز دوشنبه در دیدار علما، صاحبنظران و میهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، مبارزه با نقشه‌های استکبار در منطقه را مصداق بارز جهاد فی‌سبیل‌الله خواندند و با اشاره به مقابله قاطع با تلاش آمریکا برای سوء استفاده از نتایج مذاکرات هسته‌ای و نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در ایران افزودند: نقشه نظام سلطه در منطقه، بر دو پایه ایجاد اختلاف و نفوذ استوار است که باید با نقشه‌‌های صحیح هجومی و دفاعی به مبارزه هوشیارانه و بی‌وقفه به آن پرداخت.(متن این خبر را در اینجا بخوانید)

آری، مقام معظم رهبری با نگاهی تیزبین و دوراندیشانه، هشداری مهم به عوام و خواص می‌دهند که مبادا موضوع مذاکرات هسته‌ای و احتمالاً توافق نهایی هسته‌ای بخواهد و بتواند به بستری برای تمهید حضور و نفوذ آمریکایی‌ها در ایران بدل شود.

شاید برخی در داخل، از آنچه در وین رقم خورد، ذوق‌زده باشند یا شاید مدینه‌ای فاضله را برای خود ترسیم کرده‌اند و تصور می‌کنند با حضور دوباره آمریکا و آمریکایی‌ها در ایران، بهشت برینی شکل خواهد گرفت و همه مشکلات حل خواهد شد.

اما حقیقت جز این است و همه کس را نیز یارای درک این حقیقت نیست. قرار نیست اگر بر فرض مسئله هسته‌ای به توافقی پایدار با آمریکا بیانجامد، رابطه ایران و آمریکا به ویژه از حیث سیاسی به شرایط عادی برگردد و شرایط به گونه‌ای شکل بگیرد گویی هیچگاه ایران از آمریکا زخم نخورده است و در نهیت، حقایق تاریخی به فراموشی سپرده شوند.


آنچه برخی در آئینه نمی‌بینند، او در خشت خام می‌بیند

بهترین ترجمان این واقعیت را می‌توان در فرمایش رهبری معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر امسال مشاهده کرد. ایشان با صراحت تمام و بی‌آنکه کمترین تردیدی بخواهد برای کسی باقی بماند تصریح می‌کنند که "با این مذاکرات و با متنی که تهیه شده در هر صورت، سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد". در فراز دیگری از خطبه‌ها ایشان تأکید می‌کنند که "چه این متن تصویب بشود یا نشود، به حول و قوه الهی اجازه هیچ‌گونه سوء استفاده‌ای از آن داده نخواهد شد، اجازه خدشه در اصول اساسی نظامی اسلامی به کسی داده نخواهد شد."(متن این خبر را در اینجا بخوانید)

احتمالاً اگر کسی هست که تصور کند مذاکرات هسته‌ای و توافق احتمالی هسته‌ای، شرایط را برای همگرایی ایران و آمریکا فراهم خواهد کرد، باید بداند که سیاست جمهوری اسلامی ایران، بنابر تصریح مقام معظم رهبری بر این مدار نخواهد بود. ایشان در بخش دیگری از فرمایش‌های خود در نماز عیدفطر امسال تصریح می‌کنند که ما بر اساس مصلحت با آمریکا مذاکره کردیم(متن این خبر را در اینجا بخوانید)، بنابراین مبنای ایران برای مذاکره با آمریکا، هرگز "اعتماد" و "تلاش برای اصلاح روابط سیاسی" نبوده، نیست و نخواهد بود.

بنابراین در شرایطی که شاید برخی عوام یا خواص، بعضی واقعیات را حتی در آئینه نمی‌توانند ببینند، مقام معظم رهبری این واقعیات را حتی در خشت‌خام هم می‌بینند و به درستی نسبت به شیوع تفکرات و تصورات مسموم مبنی بر اصلاح روابط با آمریکا و نفوذ و حضور آمریکا در ایران از رهگذر مذاکرات هسته‌ای هشدار می‌‌دهند.باشد که عوام و خواص، هشدار معظم‌له را نصب‌العین خویش قرار دهند.

گزارش از حمیدرضا حیدرپور

انتهای پیام/

برچسب ها: خشت ، اجلاس ، اتحادیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۹:۲۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
لبیک یا خامنه ای
ما همه سرباز توایم گوش به فرمان توایم، درود بررهبر انقلاب
آخرین اخبار