عضو کمیسیون کشاورزی مطرح کرد

اقدام مثبت چایکاران در تولید ارگانیک

عضو کمیسیون کشاورزی بیان کرد: اخیرا برخی از بسته‌بندی‌های چای در داخل کشور و بخشی از صادرات چای ارگانیک بوده که می‌توان آن را اقدام مثبت چایکاران ارزیابی کرد.

اقدام مثبت چایکاران در تولید ارگانیکعلی ایرانپور عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مطالبات چایکاران اظهار داشت: متأسفانه دولت مطالبات چایکاران را به طور کامل پرداخت نکرده که مکاتبات لازم در این زمینه انجام شده و امیدوارم به زودی مطالبات آنها پرداخت شود.

وی در خصوص چای تولید کشور بیان کرد: عمدتا برای تولید چای از سموم، مواد شیمیایی، کودها در رابطه با تولید و پرورش گیاه استفاده می‌شود اما اخیرا برخی از بسته بندی‌های چای در داخل کشور و حتی بخشی از صادرات چای ارگانیک بوده که می‌توان آن را اقدام مثبت چایکاران ارزیابی کرد و از سویی با حمایت و اجرای دوره‌های آموزشی از سوی وزارت جهاد برای چایکاران و آشنایی آنان با خواص تولید چای ارگانیک می‌تواند تأثیر بسزایی در تولید آن داشته باشد.

ایرانپور در پایان تصریح کرد: چای خارجی همراه با افزودنی‌های غیرمجاز و رنگدانه‌ای خاص رنگ و طعم طبیعی چای را ندارد که با فرهنگ‌سازی میان مردم می‌توان آنها را به استفاده از چای باکیفیت داخل تشویق کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار