شرکت های بین المللی آماده مشارکت در بازسازی پالایشگاه های نفت ایران هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شرکت های خدمات نفتی بین المللی در تلاش برای انعقاد قراردادهایی به ارزش دهها میلیارد دلار به منظور بازسازی و نوسازی پالایشگاه های نفت ایران پس از لغو تحریم ها علیه این کشور هستند.
رویترز نوشت: ایران به شدت نیازمند تکمیل برنامه های نوسازی خود است که پس از اعمال تحریم ها علیه این کشور برسر برنامه هسته ای تهران از پنج سال قبل متوقف شده است.
براساس این گزارش، شرکت هایی که مذاکراتی را در ایران برگزار کرده اند، گفتند ارزش این پروژه ها دست‌‌کم 100 میلیارد دلار است.
مذاکرات در این خصوص پس از موافقتنامه هسته ای ایران و قدرت های جهان (پنج کشور عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان) در ماه ژوئیه (تیرماه) که زمینه لغو تحریم ها علیه این کشور را فراهم کرد، سرعت گرفت.
ولفگانگ باشله، مدیر اجرایی شرکت گاز و مهندسی آلمان پس از سفر خود به تهران به عنوان بخشی از هیئت آلمانی که ماه گذشته به سرپرستی زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان به ایران سفر کرده بود، در مصاحبه با روزنامه اشپیگل گفت: ظرفیت بالایی در نوسازی کارخانه های موجود برای استخراج و فرآوری مواد خام و همچنین بخش زیرساخت وجود دارد.
براساس این گزارش، شرکت های خدمات نفتی که پیش از اعمال تحریم ها علیه ایران در بخش ساخت پالایشگاه ها در این کشور فعال بودند، عبارتند از: شرکت استرالیایی وورلی پارسونز، شرکت فرانسوی تکنیپ، شرکت کره جنوبی دایلیم و شرکت چینی سینوپک.  این شرکت ها از اعلام اینکه آیا در ایران نشست داشته اند یا خیر خودداری کردند.
تحلیلگران می گویند: برای کشوری با اهداف بزرگ، ذخایر نفت عظیم و حدود 80 میلیون مصرف کننده سوخت، پرداختن به مشکلات پالایش یک اولویت مهم برای مقامات ایران است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار