یک دختر شجاع که با وجود بیماری مرگبار پروجر‌یا 18 سال زنده مانده امیدوار است با استفاده از داروی نو‌ترکیب بتواند بیشتر زنده بماند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان‌؛پزشکان برای مطالعه و آزمایش یک داروی جدید کنترل کننده بیماری ژنتیکی Progeria یکی از مبتلایان به این بیماری به نام Ana Rochelle Pondara از شهر مانیل کشور فیلیپین را در بیمارستانی در شهر بوستون ایالات متحده بستری کرده‌اند.

دختر فیلیپینی مبتلا به پروجریا اولین داوطلب آزمایش دارویی جدید در جهان + تصاویر
 
گفتنی است، خانم Pondara در حدود 18 سال سن دارد و یکی از معدود افراد مبتلا به بیماری Progeria در جهان است که تا این سن زنده مانده است. 

دختر فیلیپینی مبتلا به پروجریا اولین داوطلب آزمایش دارویی جدید در جهان + تصاویر

بررسی‌ها نشان می‌دهند، بیماری ژنتیکی پروجریا Progria نوعی بیماری لاعلاج و کشنده است که بر اثر آن فرد دچار پیری زودرس می‌شود و امید به زندگی در افراد مبتلا به این بیماری در حدود 14 سال است. 

دختر فیلیپینی مبتلا به پروجریا اولین داوطلب آزمایش دارویی جدید در جهان + تصاویر

خانم Pondara هجده سال سن دارد اما به لحاظ ژنتیکی و با بررسی تقسیمات سلولی او بدنش سنی در حدود 144 سال دارد. 

براساس آمارها بیماری Progeria از هر 4 میلیون نفر تنها بر روی یک نفر اثر می‌گذارد. بیماری مرگبار درخانم Pondara در 5 سالگی او تشخیص داده شده است.

کارشناسان دانشگاه بوستون امیدوار هستند داروی جدید به نام ‌Lonafarnib بتواند مانع از جهش ژنتیکی و تخریب بافت بدن در مبتلایان به این بیماری شود. 

بر اساس تحقیقات موسسه Progeria ، در حدود 125 کودک مبتلا به این بیماری در 43 کشور مختلف جهان زندگی می‌کنند. 

با توجه به طول عمر بسیار اندک مبتلایان به این بیماری و نوع بالای مرگ و میر در آنها خانم Pondara یکی از موارد معدودی است که 18 سال تا به حال عمر کرده است. 

پزشکان تنها دو مورد ابتلا به Progeria را در کشور فیلیپین تا به حال شناسایی کرده‌اند که یک مورد خانم Pondara است و مورد دیگر دختری 8 ساله به نام Kim که او هم از این بیماری رنج می‌برد. 

اغلب بیماران مبتلا به Progeria به دلیل مشکلات قلبی یا تنفسی در حدود 14 سالگی جان خود را از دست می‌دهند و خانم Pondara از این جهت یک مورد استثنایی در علم پزشکی است. 

کارشناسان امیدوار هستند با مطالعه و انجام آزمایشات فراوان بر روی او بتوانند علت زنده ماندن بیش از حد نرمال در اثر این بیماری را پیدا کنند. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار