مارک اینس برون سفیر استرالیا در تهران بعد از ظهر امروز دوشنبه (۱۹ دی ماه ۱۳۹۰) با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار وگفتگو کرد.

به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران، در ابتداي این دیدار لاریجانی افق حاکم بر فعالیت دو کشور جمهوری اسلامی ایران و استرالیا را با وجود برخی اختلاف نظرها،مثبت و مبتنی بر منافع مشترک دانست و گفت: وجود فرصتها و منافع مشترک در سطح منطقه ای و بین المللی بویژه در زمینه های اقتصادی و علمی و فنی ،دورنمای روابط را در وضعیتی مثبت و روشن قرار می‌دهد.

وی مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و جرائم سازمان یافته را از مصادیق همکاریهای منطقه‌ای و بین المللی بین دو کشور عنوان کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای استمرار اینگونه همکاریها اعلام نمود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحولات و انقلاب های سیاسی در مناطق شمال آفریقا و خاورمیانه گفت: باید تحلیل واقع گرایانه ای از تحولات جاری در این مناطق داشت و از خود بپرسید چرا کشورهای تحول یافته، دیکتاتورهای مورد حمایت آمریکا و غرب را در کشورهای خود ساقط کردند؟

وی در این زمینه یادآور شد:آمریکا و غرب باید از شواهد متقن حاکم بر روند سیاسی کشورهای تحول یافته در جهت اصلاح رفتارها و رویکردهای گذشته خود بهره گیرند.

لاریجانی با اشاره به گفتگوها ی هسته ای با غرب در گذشته و حال نیز خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران همواره از فرایند گفتگو برای حل و فصل اختلافات بر سر موضوع صلح آمیز هسته ای کشور استقبال کرده و در حال حاضر نیز بر این باور است که مذاکرات صادقانه و مبتنی بر دیپلماسی اعتماد آخرین راه حل نهایی این موضوع است.

در ادامه این دیدار مارک اینس برون سفیر استرالیا در تهران، جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم و تاثیر گذار در منطقه و در سطح بین الملل توصیف کرد و گفت: استرالیا از گسترش همکاریها و مناسبات خود با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مستقل و مهم در منطقه و تاثیرگذار در سطح بین الملل در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، پارلمانی و فرهنگی استقبال می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که آغاز روند مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب، منتج به نتایج امیدوار کننده و ثمربخشی باشد.

سفیر استرالیا در پایان این دیدار خواستار توسعه همکاریها در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و تروریسم منطقه ای با جمهوری اسلامی ایران شد./س2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار