رکابزن تیم ملی دوچرخه سواری گفت: به مناسبت سالگرد جشن دریایی کاسپین با شعار حمایت از فک دریایی، رکاب می‌زنیم.

ایرج روغن چی‌در گفتگو با خبرنگار حوزه سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان داشت: 21 مرداد روز جهاغنی دریای کاسپین است که بر اساس کنفدراسیون سال 2006 میلادی تفاهم ناصرای بین 5 کشور حوزه دریای کاسپین منعقد شد که هر ساله کشورها  جشنی به پا کنند.

 وی افزود: بنابر این امسال آذربایجان در منطقه باکو، روسیه در آستاراخان و ایران نیز به واسطه من  و از طرف سازمان محیط زیست کشور معاونت دریایی ابلاغیه‌ای صورت گرفت تا این افتخار را داشته باشم که با دوچرخه‌ام رکاب بزنم.

روغن چی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته با شعار مسیر سبز، ساحل پاک این مسیر را رکاب زدم و امسال مجدد از آستارا رکاب زنی را شروع کردم که با شعار حمایت از فوک خرزی بیش از هزار و دویست کیلومتر راه را در 15 رکاب بزنم.

وی خاطر نشان کرد: از چهارشنبه راه افتادم و هم اکنون در رودسر هستم البته هوا به حدی شرجی است که نفس کشیدن مشکل است اما تا به حال با دوچرخه کوهستان این مسیر را پیموده‌ام.

روغن چی در خصوص تغذیه و مکانی برای اقامت تاکید کرد: محیط زیست طی ابلاغیه‌ای با سه استان هماهنگی‌هایی انجام داده است و شبها در ساختمان محیط زیست استان‌ها اقامت می‌کنم و اکنون در انزلی هستم تا فردا به سمت رامسر راه بیفتم.

وی یاد آور شد: از سازمان معاونت دریایی و محیط زیست کشور نهایت تشکر را دارم اما فدراسیون دوچرخه سواری کاری در این خصوص انجام نداده است.

 روغن چی در خصوص اینکه تقدیری از تا به حال از او به خاطر رکاب زدنش به مناسبت این جشن انجام داده است تاکید کرد: امسال 17  خرداد از دستان  رئیس جمهور در مراسم دهمین جایزه ملی به بنده لوح تقدیر ی اهدا کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار