رکورد شنای آزاد آسیا در رده سنی زیر ۱۲ سال توسط ساینا سادات آتشین کودک ۱۰ ساله اهل انزلی با طی ۱۰ کیلومتر شنای آزاد در دریای خزر شکسته شد.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مسئول امور ورزش بانوان شهرستان انزلی گفت: ساینا در ساعت ۸ صبح روز یک شنبه شنای خود را در دریای خزر و از روستای «بشمن» آغاز کرد و با شنای فاصله ده کیلومتر، در ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه بعد از ظهر به روستای «کپورچال» رسید.

فخرالسادات خاکپور با بیان اینکه پیشنهاد ثبت این رکورد از جانب خانواده این کودک صورت گرفته است، گفت: تمام موارد اداری اجرای این برنامه از سوی والدین ساینا و با پیگیری های خانواده سادات آتشین انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه حداقل سن ورزشکار برای ثبت رکورد جهانی ۱۶ سال است تصریح کرد: با وجود اینکه این ورزشکار رکورد جهانی را از خود به جای گذاشته ولی به دلیل پایین بودن سن ساینا، این رکورد فقط در رده ایران و آسیا ثبت شده و از سوی مسئول ثبت رکوردهای ملی ایران حکمی مبنی بر ثبت رکورد آسیایی به این کودک اهداء شده است.

خاکپور با انتقاد از حضور نیافتن مسئولان ورزشی استان در زمان ثبت این رکورد گفت: انتظار می رود که مسئولان ورزشی استان در راستای توسعه ورزش و کشف استعدادهای ورزشی از ورزشکاران به ویژه در گروه های سنی پایه حمایت کنند.
انتهای پیام/
منبع:مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار