مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت:آیین یاد شده بیست و نهم مردادماه جاری با حضور دکتر مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد برگزار شده و طی آن نفرات برتر جشنواره معرفی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ صفی‌پور به  آیین یاد شده در بیست و نهم مردادماه جاری اشاره کرد و افزود: این ایین با حضور دکتر مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسللامی و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر در مجتمع سینمایی22 بهمن تبریز برگزار شده و طی آن نفرات برتر جشنواره معرفی خواهند شد.

وی گفت: پنج هزار و 205 قطعه عکس از 902 هنرمند عکاس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که پس از برگزاری جلسه داوری و انتخاب عکس های ارسال شده ، در نهایت تعداد پنجاه قطعه تک عکس در هفت بخش اعلام شده و دو مجموعه عکس راه یافته به بخش نمایشگاهی جشنواره معرفی شدند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز ایام دهه‌ی کرامت و برگزاری ویژه‌برنامه‌های این دهه، گفت: هنر زمانی بالنده و شکوفا می‌شود که در خدمت ترویج و نشر معارف الهی و اسلامی باشد.

وی افزود: در طول سیزده دوره‌ی متوالی برگزاری، جشنواره امام رضا (ع) برای بسیاری از هنرمندان انگیزه ایجاد کرده تا آثاری را با محوریت فرهنگ رضوی خلق کرده و به انعکاس این فرهنگ در آثار خود متمایل شوند.

صفی‌پوربا اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌ی عکس رضوی  فرصتی برای گردهم‌آیی هنرمندان این رشته  است که می‌تواند به تعمیق و گسترش هنر دینی کمک نموده و علاوه بر ایجاد انگیزه و رغبت در بین هنرمندان، سبب شناخت عمیق شاعران از معارف و سیره‌ی رضوی گردد،‌ گفت: با اندک تاملی، ارتقای کمی و کیفی آثار تولید شده در حوزه‌ی عکس رضوی را می‌توان مرهون برگزاری این جشنواره و حضور مشتاقانه‌ی هنرمندان عنوان کرد.

گفتنی است: جشنواره سراسری عکس رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی،گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا (علیه السلام)، نکوداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (علیه السلام) و کمک به انتشار گسترده این آثار برگزار می‌ شود.

جشنواره سراسری عکس رضوی با همکاری شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی،‌ معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی،  بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (علیه السلام) و کانون فرهنگ، ‌هنر و ادب آذربایجان ‌شرقی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.