تیم ملی کشتی آزاد جوانان کشورمان پیش از پایان مسابقات قهرمانی جهان در برزیل قهرمانی سال گذشته را تکرار کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران،روز دوم و پایانی مسابقات کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان با رقابتهای مقدماتی در سالن جودوی پان امریکن شهر سالوادور داباهیا برزیل به پایان رسید که مجتبی گلیج و امین طاهری در اوزن 84 و 120 کیلو گرم به دیدار نهایی رسیدند و محمد  نامجو مطلق در وزن 55 کیلو گرم راهی مسابقه رده بندی شد.جمال عبادی پور نیز از دور رقابت ها کنار رفت.با توجه به نتایج به دست آمده و با در نظر گرفتن 37 امتیازی که آزادکاران کشورمان در روز نخست این مسابقات کسب کردند با فرض این که نمایندگان کشورمان حداقل امتیاز را به دست آورند تیم ایران با اختلافی که با سایر کشورها دارد قهرمان زود هنگام این دوره ار رقابت ها لقب گرفته و عنوان سال گذشته را تکرار کرده است.

بر این اساس و در وزن در وزن 55 کیلوگرم محمد نامجو مطلق در دور نخست با نتیجه 12 بر یک یرسون هنائو از شیلی را شکست داد. وی در دور دوم نیز با نتیجه 10 بر صفر مقابل ویکتور لیزن از آلمان به پیروزی رسید. نامجو مطلق در دور بعد سزگن پیسمیگاز از ترکیه را 6 بر 3 مغلوب کرد.، وی در مرحله نیمه نهایی مقابل ماهیر آمیراسالانوف از آذربایجان با نتیجه 2 بر 4 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.

در وزن 66 کیلوگرم جمال عبادی در دور اول در ثانیه های پایانی با نتیجه 7 بر 6 مغلوب کنچادزه از گرجستان شد که با توجه به شکست حریفش مقابل کشتی گیر ژاپنی عبادی از گردونه مسابقات کنار رفت.

در وزن 84 کیلوگرم مجتبی گلیج در مبارزه اول با نتیجه 10 بر صفر ایرادلی متستوری از گرجستان را شکست داد. وی در دوم نیز با نتیجه 11 بر یک از سد ماگومد رسول گاجی ماگومدوف از آذربایجان گذشت و راهی یک چهارم نهایی شد. گلیج در این مرحله با نتیجه مقابل با شوتا شیرای از ژاپن با نتیجه 11 بر صفر به برتری رسید. وی در مرحله نیمه نهایی مقابل آرسن مورس علی یف از روسیه با نتیجه 13 بر 3 به پیروزی رسید و فینالیست شد.حریف گلیج در دیدار فینال خرامینکوف از بلاروس است.

در وزن 120 کیلوگرم امین طاهری در دور نخست با نتیجه 16 بر 6 مقابل تایکی یاماموتو از ژاپن به برتری دست یافت. وی در دور دوم نیز با نتیجه 5 بر 2 از سد کریستوف راول از روسیه گذشت و گام به نیمه نهایی گذاشت. طاهری در این مرحله نیز با نتیجه 7 بر 2 یونس دِدِه از ترکیه را شکست داد و فینالیست شد.حریف وی در دیدار فینال سعید گامیدوف از آذربایجان است.

چهار آزادکار وزن اول کشورمان نیز موفق به کسب یک مدال طلا و سه نقره شدند که ایمان صادقی در 60 کیلوگرم به مدال طلا رسید و علیرضا گودرزی در 50، رضا مظفری در 74 و سیدایمان حسینی در 96 کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.