مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی دامداران کشور بیان کرد: خرید تضمینی شیر خام همانند سایر محصولات کشاورزی باید برای دامداران انجام شود تا از فروش گاو به کشتارگاه جلوگیری شود.

سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی دامداران کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اجرایی نکردن مصوبه شیرخام که مسبب شده دامداران به تدریج گاوهایشان را به کشتارگاه بفروشند دولت بایدچه اقدامی کند اظهار داشت: طبق ماده 33 قانون افزایش بهره‌وری تولیدکنندگان محصولات کشاورزی می‌توانند محصولات خودرا در تالار بورس عرضه کنند چناچه براساس قیمت‌های تضمینی خریداری نشوند یا به عبارتی کمتر از آن خریداری شود دولت مابه تفاوت آن را به تولیدکنندگان پرداخت کنند.

وی افزود: خرید تضمینی همانند سایر محصولات کشاورزی باید برای دامدار انجام دهند تا از این اقدام دامداران جلوگیری شود از طرفی اگر صنایع لبنی شیرخام را به نرخ مصوب خریداری کنند دیگر دامداران متضرر نخواهند شد.

سلطانی در پایان تصریح کرد: دولت باید با خرید تضمینی و پرداخت یارانه به دامداران کمک کند زیرا اگر به انها کاری نداشته باشد به گونه ای که هرکس به دنبال کار خود باشد و اگر توانست محصول خود را بفروشد در نهایت اعمال این سیاست مسبب از بین رفتن تعداد زیادی از واحدهای کوچک و نیمه صنعتی و سنتی خواهد شد.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
دامار فقير
۰۸:۴۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
كوچك ترين حمايتي از دامداران چه سنتي چه صنعتي از مسئولين نميشود گوسفند زنده كيلويي 9000تومان جو 1000تومان كيلويي اصلا به صرفه نيس
آخرین اخبار