حجت‎الاسلام سعیدی: سپاه پاسداران خلاف سیاست‌های نظام حرکتی انجام نمی‎دهد

نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: اتهامات آمریکایی‌ها در مورد تلاش سپاه برای دستیابی به سلاح اتمی درست نیست و سپاه از سیاست‌های نظام پیروی می‌کند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در نشست خبری جشنواره سلمان فارسی که در ساختمان شهید شیرازی برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اتهام ایالات متحده به سپاه پاسداران درمورد تلاش برای دستیابی به بمب هسته‌ای اظهار داشت: اصولا بمب هسته‌ای در دکترین نظامی ایران جایگاهی ندارد و براساس فتوای رهبر انقلاب ساخت و نگهداری این سلاح ممنوع است، کسانی که ما را متهم به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای می‌کنند، خود دارای هزاران سلاح هسته‌ای هستند و از آن علیه مردم ژاپن استفاده کرده‌اند. سپاه خارج از سیاست‌های نظام حرکتی انجام نمی دهد.

وی اظهار داشت: سپاه پاسداران تافته جدابافته نیست و اتهامات آمریکایی‌ها در مورد تلاش سپاه برای دستیابی به سلاح اتمی درست نیست و سپاه از سیاست‌های نظام پیروی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره سلمان فارسی گفت: جشنواره سلمان فارسی در آذرماه امسال در قم با محوریت پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق برگزار خواهد شد. پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) بیش از سه دهه قدمت دارد که تابحال 700 عنوان کتاب عرضه و بیش از صدها عنوان کتاب آموزشی برای سپاه و دیگر ارگان‌های نظامی تولید کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه انگیزه برگزاری جشنواره را ارتقای پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق و شناسایی و تشویق پژوهشگران دانست و آن را تلاشی برای استفاده از ظرفیت‌های نیروهای مسلح برشمرد.

وی با تاکید بر نقش علوم انسانی اسلامی در پیشبرد اهداف نظام دینی تاکید کرد: حاکمیت دینی الزاماتی دارد که باید به تدریج این الزامات در حوزه تحقیقات دینی قرار گیرد. نظام مهندسی، نظام پزشکی و سایر نظام‌ها بایستی بعد از پیروزی انقلاب مورد توجه قرار می‌گرفت.


وی با اشاره به علت نام گذاری این جشنواره به نام سلمان فارسی اظهار داشت: حضرت سلمان شخصیتی بی‌نظیر و جزو برجسته‌ترین شخصیت‌های عالم اسلام است. ایشان نزدیکترین حلقه یاران پیامبر بودند که برای ما ایرانیان افتخاری است که از سرزمین ما برخواسته‌اند. وجه دیگر سلمان علم ایشان بود که به همین علت پیامبر ایشان را بحرالعلوم نامیدند. به همین علت ضرورت داشت تا جشنواره‌ای با نام ایشان برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در انتها با اشاره به تفاوت سپاه پاسداران با سایر ارگان‌های نظامی گفت: سایر نیروهای نظامی اصولا مسئولیت پاسداری از مرزها و تهدیدات سخت را دارند اما طبق قانون سپاه مسئولیت پاسداری از انقلاب و آثار آن را دارد و در مقابل تهدیدات چه سخت و چه نرم، سپاه مسئولیت مقابله را برعهده دارد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار