یکی از مفتی‌های گروه‌های سلفی در لبنان به حمایت سازمان اطلاعات عربستان سعودی از خود اذعان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری «میدل ایست پانوراما»، احمد اسیر که روز گذشته در فرودگاه بیروت با گذرنامه تقلبی بازداشت شد، در بازجویی اعتراف کرد از حمایت سازمان اطلاعات عربستان سعودی برخوردار بود. 

اسیر اعتراف کرد سازمان اطلاعات عربستان و اداره اطلاعات سازمان امنیت داخلی لبنان از او با هدف تشکیل جنبشی در برابر حزب الله لبنان در شهر صیدا حمایت می کردند. 

اسیر تاکید کرد: سلاح های گروه وابسته به او از طرف اداره اطلاعات سازمان امنیت داخلی لبنان تامین می شد. 

وی گفت: «به مبارزه خود برای حفظ حقوق سنی ها در لبنان ادامه خواهم داد.» 
الاسیر درباره بازداشت خود هم افزود: من قربانی بازی فلسطینی- لبنانی شدم که نماینده ابومازن( محمد عباس) با همکاری سازمان های امنیتی لبنان آن را اجرا کردند.» 

الاسیر که خود را یکی از علمای سلفی ها در لبنان می داند خواستار آزادی فوری خود شد و تهدید کرد در غیراینصورت خواستار تظاهرات سنی‌ها در سراسر لبنان خواهد شد. 

وی گفت: سعد حریری حمایت از من را متوقف کرد و عربستان هم به من پشت کرد. آنها مشکلات منطقه «عبرا» را برای من ایجاد کردندِ اما توانستم از عبرا به اردوگاه عین الحلوه بروم.

وی در ادامه اعترافات خود گفت: «من به وسیله اداره اطلاعات سازمان امنیت داخلی لبنان ماهانه یک میلیون و پانصد (لیره) از طرف عربستان دریافت می کردم. این کمک مالی زیر فشارها متوقف شد. »



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کاظمی
۱۷:۳۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
دستمال توالت هم زمانی تاریخ مصرفش می گذرد چه رسدبه شما ها وامثال شماها یعنی داعشیها که ادعا ی حمایت از برادران سنی می کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۴۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
تازه اولش
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۰۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
ملعون
Iran (Islamic Republic of)
ماندلا
۱۴:۲۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
نگرانم از اینکه نیروهای امنیتی بخاطربی عرضگی نتوانندوی رانگهداری کنند.بهتراست چشمان وی راکورکنیدتااگرفرارکرددنیابرایش تیره وتارشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
بچه خشگلی بوده برا خودش
Iran (Islamic Republic of)
javad
۱۴:۰۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
اوف
آخرین اخبار