مازندران ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن ماهی در قفس را دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ استاندار مازندران در جلسه امضا تفاهم‌نامه نخستین طرح کلان ملی فناوری و نوآوری تولید انبوه ماهی قزل آلای مازندران،گفت:به لحاظ موقعیت خاص در امنیت غذایی نیاز است،مدیریت و بهره‌برداری اصولی ماهیان در دستور کار قرار گیرد, بنابراین ایجاد این طرح برای سلامت امنیت غذایی آبزیان لازم است.

فلاح‌جلودار با اعلام اینکه اکنون ذخایر دریای خزر بدلیل شرایط زیست محیطی از بین رفته است،افزود:بیش از 300 تن خاویار در کشور تولید شده, اما به دلیل عدم مدیریت منسجم در دریای خزر و وورد همسایه‌های مجاور پس از تفکیک شوروی سابق این امر توسعه نیافته است.

وی با تاکید براینکه به دلایل مسائل زیست محیطی و از بین رفتن ذخایر دریا باید ازشیوه‌های نوین برای تامین مواد غذایی استفاده کنیم،تصریح کرد:پرورش ماهی در قفس از جمله طرح‌های نوین تامین مواد غذایی در حوزه کشاورزی بوده که هم‌اکنون در دست مطالعه محققان و پژوهشگران مازندرانی قرار گرفته است.

استاندار مازندران از قابلیت پرورش حدود یک میلیون تن ماهی در قفس در این استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه هم‌اکنون 200 هزار تن ماهی تولید می‌شود.

فلاح‌جلودار با اشاره به اینکه مازندران در عرصه دانش بنیان تلاش بسیار داشته است، افزود: در این عرصه به شهرستان‌های استان تاکید شده تا به تاسیس مرکز رشد اقدام کنند و از پژوهشگران و دانشمندان عرصه علم و فناوری بکارگیری کنند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: ظرفیت ، تولید ، ماهی ، قفس ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.