صندوق نوآوری از 480 شرکت دانش بنیان حمایت می کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ معاون علمی و فناوری رییس جمهور در نشست هم‌اندیشی اعضای اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی مازندران گفت:به جای هزینه کردن در تجاری‌سازی باید بر روی پژوهش‌ها برنامه‌ریزی کرد و در این حوزه معتقدیم در حوزه تجاری‌سازی نباید پول بدهیم بلکه می‌توان با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به این بخش کمک کرد.

ستاری افزود:متاسفانه در اقتصاد نفتی،استخدام اشتغال تلقی می‌شود در حالی‌که کارآفرینی اشتغال بوده و ظرفیت‌های انسانی یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آنها توجه شود.

وی با بیان اینکه در گذشته 95 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان نمی‌توانستند از بانک‌ها تسهیلات دریافت کنند،تصریح کرد:تاکنون 480 شرکت دانش‌بنیان از محل صندوق نوآوری شکوفایی تسهیلات دریافت کردند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از فروش 5 هزار و 400 میلیارد تومانی محصولات هزار و600 شرکت دانش‌بنیان در کشور خبر داد،گفت: امسال هزار و 500 شرکت دانش‌بنیان معافیت مالیاتی دریافت کردند.

ستاری با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالای مازندران به لحاظ بهره‌گیری از ظرفیت‌های گیاهان دارویی،آب و شیلات،افزود:اکنون یکی از معضل شناخته این استان در امر زباله بوده که مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

وی با اعلام اینکه باید سرمایه‌گذاری در دانشگاه‌ها و جوانان نخبه انجام شود،تصریح کرد:دانشگاه می‌تواند در شرکت دانش بنیان سهیم واز محصولات این شرکت بهره‌مند شود.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.