واشینگتن در صورت پیروزی یکی از نامزدهای جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری، درگیر جنگ دیگری در خاورمیانه خواهد شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  واشینگتن پست در مقاله‌ای گزارش داده است در صورت پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 (1395)، آمریکا به احتمال زیاد درگیر جنگ دیگری در خاورمیانه خواهد شد. «آمبر فیلیپس،» در این مقاله به دو مناظره تلویزیونی پنج‌شنبه شب نامزدهای جمهوری‌خواه اشاره می‌کند. چندین نامزد جمهوری‌خواه در این مناظره‌ها اعلام کرده‌اند در صورت پیروزی در انتخابات، نیروهای زمینی را برای مقابله با گروه تروریستی داعش اعزام خواهند کرد. 

آمریکا و متحدانش در یکسال گذشته، مواضع تروریست‌های داعش در سوریه و عراق را هدف حملات هوایی خود قرار داده‌اند. تکفیری‌های داعش تاکنون ده‌ها شهروند خارجی، از جمله دو خبرنگار آمریکایی، را سر بریده است. مقامات «پنتاگون» به تازگی از جنگ علیه تروریست‌های داعش  بعنوان یک «بن‌بست» نام بردند.

اگرچه محافل جمهوری‌خواه عزم خود را برای مداخله نظامی بیشتر در جنگ علیه داعش ابراز می‌کنند، تبعات سنگین جنگ‌های عراق و افغانستان برای آمریکا تاکنون مانع از یکپارچگی نامزدهای جمهوری‌خواه در این زمینه شده است. برخی از نامزدها خواستار جنگی تمام عیار علیه داعش بودند درحالیکه برخی دیگر ادامه روند کنونی را مناسب می‌دانستند. گروه سوم نیزخواستار توقف دخالت نظامی آمریکا در این جنگ بودند.   



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار