بیرجند ؛

در حال حاضر 20 میلیون مشترک در ایران از اینترنت استفاده می‌کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تعداد مشترکان اینترنت ثابت کشور در ابتدای دولت تدبیر و امید سه میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک بوده ،گفت: در حال حاضر 20 میلیون مشترک در ایران از اینترنت استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ محمود واعظی در جمع خبرنگاران خراسان جنوبی اظهار کرد: بررسی کمبودها و مسائل حوزه ارتباطات و فناروری و بهره‌برداری از پروژه‌ها گسترش زیر ساخت‌های خراسان جنوبی از جمله اهداف سفر به این استان بوده است.

وی با بیان اینکه امروز گسترش زیرساخت‌های ICT کمک می‌کند خدمات گسترش یابد، افزود: زیر ساخت‌ها موجب توسعه می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه درسال گذشته 550 کیلومتر فیبرنوری در خراسان جنوبی اجرا شده است، گفت: همچنین در مدت یاد شده 88 روستا در خراسان جنوبی از اینترنت بهره‌مند شدند و هزار و 350 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای زیرساخت‌های پهنای باند استان هزینه شده است.

واعظی با بیان اینکه هم اکنون شهر قاین، بیرجند و طبس از اینترنت نسل سوم برخوردار هستند، تصریح کرد: بنا داریم این مهم را در شهرهای دیگر استان گسترش دهیم و نسل چهارم را نیز انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه امروز در شورای اداری استان تعهدات جدید دادیم، گفت: بر همین اساس تا پایان امسال 350 روستا استان به اینترنت پرسرعت متصل می‌شود و مرکز پایش ملی شرق کشور در بیرجند تا یک سال آینده تاسیس خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بخش‌های از استان که نیازمند فیبرنوری است انجام می‌شود، یادآور شد: همچنین برخی از نقاط شهری و منطقه‌ای که پوشش مناسب تلفن همراه ندارد ترمیم خواهد شد.

واعظی با بیان اینکه تعداد مشترکان اینترنت ثابت کشور در ابتدای دولت تدبیر و امید سه میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک بوده است گفت: در حال حاضر 20 میلیون مشترک در ایران از اینترنت استفاده می‌کنند.

وی همچنین به پهنای باند اینترنت در کشور اشاره کرد و گفت: تا قبل از فعالیت دولت تدبیر و امید میزان پهنای باند در کشور ۶۰۰ گیگابایت در ثانیه بوده که امروز به دو هزار و ۴۰۰ گیگابیت در ثانیه رسیده و پهنای باند اینترنت در کشور تا پایان امسال به چهار هزار گیگابایت در ثانیه ارتقا داده می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات مسئول همه بخش‌های ICT کشور است، تصریح کرد: به بخش خصوصی هر اندازه پهنای باند بخواهد داده می‌شود چرا که بنا نداریم در همه کارها دولت تصدی‌گری کند بنابراین باید در نظر داشت که واگذاری اینترنت مخصوص بخش خصوصی است.

واعظی تصریح کرد: معاونت نظارت ما در همه استان‌ها دفاتر دارد و وظیفه دارد بر تمام شرکتهای که اینترنت واگذار می‌کنند نظارت داشته باشد تا کم فروشی به مردم نکنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه طرح واگذاری پروانه‌های جدید به شرکت‌های بخش خصوصی در قالب اپراتورهای خدمات تلفن ثابت در هفته دولت اجرایی می‌شود، گفت: 28 شرکت در این زمینه ثبت نام کرده و پرونده آنان بررسی شده و تاکنون پنج شرکت پرونده آنان کامل شده است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.