راه اندازی مرکز داده و شهر الکترونیک در استان از جمله خواسته های مردم خراسان جنوبی در حوزه فناوری اطلاعات است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، گفت: انتظار ما راه‌اندازی شهر الکترونیک در راستای افزایش و تقویت مؤلفه‌های امنیتی است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال در حوزه IT استفاده کند.

خدمتگزار ، ایجاد سایت‌های bts روستایی و نیز ایجاد امکانات مناسب برای تحت پوشش قرار دادن 60 روستای استان که از تلفن ثابت برخوردار نیستند را از دیگر خواسته‌های خراسان جنوبی در این حوزه دانست و تأکید کرد: خراسان جنوبی با دارا بودن 15 هزار کیلومتر جزو وسیع‌ترین استان‌های کشور در حوزه راه‌های ارتباطی است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: این ویژگی در کنار عدم وجود امکانات ارتباطی در راههای اصلی و فرعی استان سبب شده تا خدمت رسانی به حادثه دیدگان و مصدومان ناشی از تصادفات جاده‌ای با مشکل مواجه شود که نیاز است در این راستا خراسان جنوبی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

خدمتگزار با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری افزود: با توجه به استفاده و ارسال سریع اخبار و گزارش‌های مربوط به انتخابات نیاز است تا ضعف‌های موجود در زمینه تلفن ثابت و همراه در برخی روستا‌ها و مناطق مرزی نیز برطرف شود.

وی توسعه اینترنت پرسرعت نسل 3 و 4 در استان، ارائه خدمات کامل پست و پست بانک در تمامی شهرستان‌ها و انتخاب استان به منظور اجرای پایلوت در 14 خوشه خدماتی از جمله صنعت و معدن، سلامت، بین الملل، انرژی، محیط زیست، رفاه، تامین اجتماعی، حمل و نقل، آموزش و پژوهش و ایجاد امکانات مناسب برای برقراری ارتباطات تلفنی در کویر استان در راستای جذب گردشگر و رونق اقتصادی. را از دیگر خواسته‌های این استان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست.

استاندار خراسان جنوبی بر پیگیری مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید به استان را از دیگر اقدامات مهم در سفر به تهران اعلام کرد و گفت: موضوع اتصال استان به خط ریلی راه آهن سراسری به عنوان یک مطالبه مهم و جدی مردمی در سفر دولت یازدهم به استان به تصویب رسید.

خدمتگزار همچنین یادآور شد: با پیگیری‌هایی که در این راستا انجام شد در آینده‌ای نزدیک و با حضور مسئولان کشوری عملیات اجرایی این پروژه نیز از استان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.