فرماندار آبدانان گفت: بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله مرداد سال گذشته در این شهرستان با پیشرفت فیزیکی 85 درصدی ادامه دارد.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ایلام؛ مجید عسگری اعلام کرد: عملیات احداث و بازسازی مناطق زلزله زده شهری و روستایی توسط مالکان این واحدها و با حمایت دولت و نهادهای متولی در حد مطلوبی در حال انجام است.

عسگری اضافه کرد:هم اکنون بازسازی هشت هزار و 500 واحد مسکونی آسیب دیده در حال اجرا است و بر اساس بررسی های کارشناسان بنیاد مسکن بازسازی این مناطق با 85 درصد پیشرفت همراه بوده است.

فرماندار آبدانان با بیان اینکه40 درصد این واحدها تکمیل شده و باقی هم تا پایان سالجاری موری بهره برداری قرار می گیرند،افزود: اعتبارهای مرحله دوم زلزله آبدانان نیز مورد تصویب هیات دولت قرار گرفته و بزودی پرداخت آن توسط بانک های عامل شهرستان به متقاضیان شروع می شود.

وی بازسازی را فرصت مناسبی برای مردم عنوان کرد و گفت: 90 درصد اعتبارهای مورد نیاز تعمیر پنج هزار واحد مسکونی در این شهرستان پرداخت شده و مابقی نیز با سرعت قابل قبولی در حال پرداخت است.

عسگری گفت: سقف تسهیلات بازسازی واحدهای احداثی زلزله زدگان با موافقت هیات دولت از 250 میلیون ریال به 300 میلیون ریال افزایش یافته و 50 میلیون ریال نیز بصورت بلاعوض به مردم خسارت دیده پرداخت می شود.

وی افزود: پارسال یک هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده به این شهرستان تزریق شد که این مبلغ زمینه ایجاد اشتغال برای صنوف مختلف خدماتی، عمرانی و صنعتی را مهیا کرده است.

فرماندار آبدانان با اشاره به هشت مورد واحد آموزشی خسارت دیده در اثر زمین لرزه اعلام کرد:در تلاشیم تا اول مهر این واحدها آماده و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم تا دانش آموزان سال جدید تحصیلی را در مکان های مقاوم و نوساز آغاز کنند.
 
 
 
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.