انجمن اولیا و مربیان پتانسیلی استثنایی برای آگاه‌سازی والدین و در نتیجه نوجوانان به شمار می آیند.

عباس صداقت رییس اداره ایدز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ضمن اشاره به نقش تاثیرگذار آموزش و پرورش در پیشگیری از اعتیاد و ایدز بیان کرد:آموزش و پرورش یک فرصت و پتانسیل استثنایی به نام انجمن اولیا و مربیان دارد که بهترین فضا برای آگاه سازی والدین است.

وی ادامه داد: والدین می توانند نقش بسیار تاثیرگذار و مهمی در ساختار خانواده داشته باشند زیرا اگر آموزش و پرورش با خانه همسو نباشد، نمیتواند نتیجه مناسب درپی داشته باشد.انجمن اولیا و مربیان در کنار رسیدگی به مسائل درسی باید به به موضوعات پرورشی نیز توجه کند.

عباس صداقت در خصوص مشکل اساسی آموزش و پرورش عنوان کرد:مشکل اینجاست که تا صحبت از اعتیاد و ایدز به میان میآید آموزش و پرورش نگران می شود که دردسرها بیشتر شوند.

وی اضافه کرد:این در حالیست که ما اعتقاد داریم آموزش ها باید مبتنی بر آداب اجتماعی و چارچوب های اعتقادی جامعه مطرح شوند.البته در این راستا باید سایر نهادها از جمله: وزارت علوم،سربازخانه ها،فرهنگ و ارشاد در کانر هم بحران اعتیاد و ایدز را مهم بشمارند و برای آن برنامه در نظر بگیرند.ما نیز در تولید محتوا آن ها را همراهی میکنیم.

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن تاکید بر اقدامات صورت گرفته از سوی آموزش و پرورش اظهار کرد:آموزش و پرورش در غالب مهارت های زندگی برای دبیرستانی ها جزواتی را آماده کردند اما چند ایراد به این کار وارد است.

وی افزود:متاسفانه این جزوات از دروس انتخابی هستند،علاوه بر این نمره ای هم برای آن در نظر گرفته نشده است.

عباس صداقت در پایان خاطر نشان کرد:بنابر موارد یادشده درسی که انتخابی باشد،نمره ای برای آن در نظر نگرفته شده باشد و ضمنا مربی آموزش دیده ای هم نباشد مسلما جدی گرفته نمیشود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.