کارشناسان در یک تحقیق منحصر بفرد روشی جالب برای افزایش قدرت ذهنی افراد کشف کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ بالا رفتن از درختان یک شیوه جالب برای افزایش قدرت ذهنی، افزایش توان حافظه و تمرین تعادل است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان به افرادی که می‌خواهند توان ذهنی خود را بالا ببرند توصیه می‌کنند در کنار انجام کارهایی چون حل جدول کلمات متقاطع و یا جدول سودوکو، کارکردن با انواع نرم‌افزارها بر روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، حفظ شماره تلفن و یا انجام بازی شطرنج بالا رفتن از درختان را تمرین کنند.

تنها بالا رفتن از درختان و حفظ تعادل در سطوح ناهموار و ناپایدار می‌تواند سبب افزایش قدرت مغزی شود.
این تحقیق توسط پژوهشگران فلوریدایی صورت گرفته است.

کارشناسان این نتایج را با اندازه گیری قدرت ذهنی و انجام تست آزمون حافظه قبل و بعد از بالا رفتن از درختان بین 72 فرد داوطلب زن و مرد در رده سنی 18 تا 59 سال بدست آورده‌اند. 

این افراد از درختان بالا رفته و یا بر روی یک طناب باریک به حفظ تعادل پرداخته‌اند.

با وجود مفید بودن بالا رفتن از درخت و یا حفظ تعادل در یک وضعیت ناپایدار پژوهشگران توصیه اکید می‌کنند افراد حتما از وسایل ایمنی، طناب و یا پشتیبانی توسط افراد استفاده کنند. 

بالا رفتن از درخت سبب تقویت قوای مغزی از طریق هماهنگ سازی بین حرکت اندام‌های بدن ازجمله دست‌ها و پاها می‌شود.

کارشناسان انجام ورزش‌های پر تحرک را به افراد برای افزایش قدرت و توان مغزی در عوض انجام فعالیت های ذهنی بدون تحرک توصیه اکید می‌کند.

در حال حاضر مشکلات حافظه و زوال عقل یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در جهان است که در ابعاد اجتماعی، بعد شخصیتی و سلامتی فرد اثر بسیار مخربی می‌گزارد.


انتهای پیام/ 

برچسب ها: ذهن ، مغز ، تحرک ، سودکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار