نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد توافق با ایران، دستیابی این کشور را به سلاح اتمی تضمین می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مارکو روبیو -- سناتور جمهوری خواه و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا -- در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز درباره توافق هسته ای ایران گفت: «من به نفع این توافق رای نخواهم داد؛ بلکه بر ضد آن رای خواهم داد. امید من این است که ما آرای لازم را برای خنثی کردن وتوی رئیس جمهور کسب کنیم. ر روزهای اخیر شاهد آن هستیم که چاک شومر یکی دیگر از سناتور های دمکرات در این باره اظهار نظر کرده و به ما پیوسته است.»

وی مدعی شد: «این توافق دستیابی ایران به تسلیحات اتمی را تضمین می کند و به آنها توانایی موشکی لازم رادر ده سال آتی برای هدف قرار دادن آمریکا می دهد.»

سناتور روبیو در ادامه ادعاهای خود افزود: «اگر من به مقام ریاست جمهوری برسم، آنچه را که رئیس جمهور اوباما در حیطه امنیت ملی ایجاد کرده است منسوخ و تحریمهای آمریکا را دوباره وضع می کنم. آنگاه به کنگره خواهم رفت و خواهان وضع تحریمهای بیشتر خواهم شد. آنگاه برای ایران تنها یک انتخاب ساده پیش رو خواهد بود. آنها می توانند اقتصاد خود را داشته باشند و یا اینکه آنها می توانند یک برنامه غنی سازی اتمی داشته باشند؛ اما آنها هر دو را نمی توانند با هم داشته باشند. ما تحریمهای یکجانبه آمریکا را دوباره وضع خواهیم کرد و اگر آنها بخواهند سلاح اتمی تولید کنند، با نیروی نظامی از این تحریمها پشتیبانی خواهیم کرد.»

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار