دبیر کل حزب الله لبنان خواستار اعلام روز چهاردهم اوت به عنوان روز پیروزی الهی در لبنان شد.

نصرالله: با فداکاری مجاهدان پیروزی‌ ها ادامه خواهد داشتبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المنار لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم نهمین سالگرد پیروزی مقاومت بر ارتش اسرائیل، گفت: ما به همه مبارزان قهرمان مقاومت که در جنگ ژوئیه (تیر-مرداد) تا آخرین قطره خون خود جنگیدند درود می فرستیم. به همه شرکت کنندگان در مقاومت و همه کسانی که شهید شدند یا مجبور به مهاجرت شدند درود می فرستیم.
نصرالله افزود: با فداکاری مجاهدان پیروزی ها ادامه خواهد داشت و پیروزی شما دائم خواهد بود. دست همه خانواده های شهدا، مجروحان و مبارزان را می بوسم. وی خواستار اعلام روز چهاردهم اوت (23 مرداد) به عنوان روز پیروزی الهی در لبنان شد.
وی در ادامه افزود: ما در برابر پیروزی الهی در چهاردهم اوت (23 مرداد)  قرار داریم که خداوند آن را به ما اعطا کرد. این پیروزی از جمله نعمت های بزرگ الهی برای ماست که در شکر آن ناتوان هستیم. آنچه در جنگ ژوئیه رخ داد معجزه الهی بود.
نصرالله گفت: بازگشت خانواده ها در چهاردهم اوت 2006 (23 مرداد 1385) به روستاهایشان قویترین پاسخ مردمی، سیاسی، میدانی و روانی به متجاوزان و اهداف آن بود.
وی افزود: ما وادی الحجیر را برای برگزاری مراسم امسال انتخاب کردیم چون این منطقه با توجه به نقش آن در جنگ ژوئیه اهمیت نمادین دارد.
نصرالله در ادامه بیان داشت: از وادی الحجیر آموختیم هر نوع اشغالگری را با توسل به همه شیوه های در دسترس رد کنیم. مقاومت با پیروزی خود معادلات را تغییر داد. مقاومت ما ادامه دارد و همچنان پیروزی هایی را به دست می آورد و توطئه هایی را ناکام می گذارد.
نصرالله افزود: در جنگ ژوئیه شاهد پایداری نظامی در میدان همزمان با پایداری مردمی و سیاسی با وجود بعضی اختلافات بودیم. نبرد وادی الحجیر در جنگ ژوئیه سرنوشت ساز بود.
نصرالله تصریح کرد: سران دشمن در جنگ ژوئیه احساس تحقیر و خواری می کردند.
وی افزود: نبرد وادی الحجیر همه طرح های نظامی دشمن را ناکام گذاشت و برای آنها چاره ای جز عقب نشینی باقی نگذاشت. دشمن به پیروزی در جنگ ژوئیه نیاز داشت و می خواست با این پیروزی بتواند شرایط خود را به مقاومت تحمیل کند. بزرگترین عملیات هلی برن نیرو از سال 1973 (1352) در وادی الحجیر در جنگ ژوئیه سال 2006 (1385) انجام شد.
نصراالله افزود: در وادی الحجیر دهها تانک مرکاوی ارتش دشمن منهدم و دهها افسر و سرباز از نیروهای ویژه این رژیم کشته و زخمی شدند. اسرائیلی ها در اینجا جهنم را حس کردند. اسرائیل قصد داشت مناطق جنوب رود اللیطانی را اشغال کند.
دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه گفت: اسرائیل پذیرفت با نیروی هوایی نخواهد توانست نبرد را به نفع خود به پایان برساند.
نصرالله افزود: قتل، ویرانی و کشتار مانند آنچه امروز در یمن رخ می دهد باعث شکست ملت ها نمی شود.
وی خاطر نشان کرد: جنگ ژوئیه سال 2006 (23 مرداد 1385) بسیاری از راهبردهای نظامی را در جهان تغییر داد. هر وجب از خاک لبنان حفره ای خواهد بود که در آن تانک های دشمن ویران و نظامیانش کشته خواهند شد. ارتش اسرائیل هیچ راهبرد موفقی درلبنان نخواهد داشت. راهبرد ما در برابر راهبرد حمله زمینی دشمن، راهبرد وادی الحجیر خواهد بود. 
وی افزود: آمریکا در مبارزه با تروریسم و جنگ با داعش جدی نیست. آمریکا نمی خواهد داعش در سوریه اکنون هدف قرار بگیرد، زیرا می خواهد از داعش برای تجزیه این کشور استفاده کند.
نصرالله درباره توانایی مخالفان مسلح سوری برای مقابله با داعش ابراز تردید کرد.


در حال تکمیل/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار