شماری از ایرانیان ساکن در خارج، برگزاری تجمعاتی را در سرتاسر جهان برای حمایت از توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت های بزرگ خواستار شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری فرانسه نوشت: شماری از شهروندان ، اکثرا از ایرانیان ساکن در خارج از این کشور ،از طریق شبکه های اجتماعی تجمعاتی را در سرتاسر جهان برای حمایت از توافق هسته ای بین ایران و قدرت های بزرگ درخواست کردند.

این ابتکار را که «روز بین المللی صلح » نامگذاری شده است « دهها نفر از داوطلبان در بیش از60 کشور بزرگ آمریکای شمالی در اروپا ،‌استرالیا و آسیا » مطرح کرده اند.

این داوطلبان در بیانیه ای اعلام کردند به هیچ گروه و حزب سیاسی وابسته نیستند.

این بیانیه اعلام کرد:« هدف از درخواست برای تجمعات در شهرهایی مانند لندن ، پاریس ،‌واشینگتن، نیویورک ،‌اتاوا ،‌سیدنی ، توکیو و سئول، «نشان دادن حمایت از این توافق است که جهان و خاورمیانه را امن تر خواهد کرد ،‌ایرانی ها را از تحریم های سخت اقتصادی راحت و امکان ازسرگیری روابط مسالمت جویانه را بین ایران و آمریکا فراهم خواهد کرد.»

این بیانیه افزود:« زمان آن فرا رسیده است که کشورهای قدرتمند و بانفوذ منطقه با هم متحد شوند و برای صلح و ثبات همگان تلاش کنند.»

این بیانیه اعلام کرد :« توافق هسته‌ای نخستین مرحله در این مسیر است.»

توافق هسته‌ای که میان ایران و شش قدرت بزرگ منعقد شدف محدود کردن برنامه هسته ای غیر نظامی ایران را در برابر لغو تدریجی وبرگشت پذیر تحریم‌های بین المللی را فراهم می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار