رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین گفت: تصاویر جدیدی در ساعات مختلف شب از وجود یک جفت پلنگ و یا مادر و یک بچه در چشمه عباس آباد نایین به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پناهگاه ملی حیات وحش عباس آباد در 60 کیلومتری شمال شرق نایین با حدود 320 هزار  هکتار وسعت، از با ارزش‌ترین زیستگاههای پلنگ ایرانی است که زیستگاه 32 گونه جانوری چون یوز پلنگ آسیایی، جبیر، آهو، کاراکال، گربه شنی، قوچ و میش و کل و بز است.

ایران از مهمترین پناهگاه های جمعیت پلنگ در منطقه خاورمیانه و پلنگ ایرانی از بزرگترین ریز گونه‌های پلنگ است که  بومی غرب آسیاست و در فهرست جانوران در معرض خطر انقراض(IUCN) قرار دارد.  

اکبری رئیس اداره حفاظت محیط زیست نایین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تصویر جدید ثبت شده از وجود یک پلنگ دیگر در عباس آباد نایین اظهارکرد: دوربین تله‌ای نصب شده در محدوده یکی از چشمه‌های پناهگاه حیات وحش عباس آباد تصاویر جدیدی را در ساعات مختلف شب از پلنگ ایرانی به ثبت رسانده است.

وی در خصوص جزییات تصاویر ثبت شده در چشمه عباس آباد نایین افزود: تصاویر از  حضور دقیق یک قلاده پلنگ تنومند برای خوردن آب در کنار چشمه و سه تصویر واضح از حرکت آن حاکی از وجود این گونه در خطر انقراض در این منطقه است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نایین گفت: بعد از ثبت اولین تصویر در  کنار چشمه، 9 تصویر دیگر از این گونه در همین محل به ثبت رسیده که با توجه به تصویر و طبق نظر کارشناسان به نظر می‌رسد یک جفت پلنگ و یا مادر و یک بچه در محل چشمه عباس آباد نایین حضور دارند.

اکبری در خصوص پلنگ دیگری که در اوایل مرداد ماه تصویرش به ثبت رسیده تصریح کرد: به استناد جثه و محل متفاوت تصاویر فعلی با فیلم ثبت شده در اوایل مرداد ماه به احتمال زیاد این دو تصویر مربوط به دو پلنگ مجزا از پلنگ رویت شده در اوایل مرداد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار