مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: کد اماکن شهری تا آبان ماه سال جاری و اماکن روستایی تا نیمه اول سال 95 به هنگام و بروز می‌شود.

حسین مهری مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به جمع آوری بانک اطلاعاتی مکان مشترکان و آمادگی انجام سرشماری سال 95 اظهار کرد: از 42 میلیون مکان شناسایی شده حدود 80 درصد اماکن شهری و 60 درصد اماکن روستایی در مدت یک سال و نیم گذشته به هنگام شده‌اند و پیش بینی می‌شود که اماکن شهری تا آبان سال جاری و اماکن روستایی نهایتا تا نیمه اول سال 95 به طور کامل به هنگام شوند.

وی با بیان آغاز هوشمند سازی اماکن و نمایش کد مکان در نقشه افزود: جمع آ‌وری بانک اطلاعاتی کد مکان شهروندان برای دستگاه های خدمت رسان مانند آتش نشانی و اورژانس، نیروی انتظامی و همچنین برای مسافران و توریسم مناسب است چرا که با جمع آوری اطلاعات کد مکان افراد به راحتی به سمت مکان‌ها راهنمایی می‌شوند.

مهری در ادامه با بیان اینکه سیستم جی نف باید تا 2 سال در کشور ساماندهی شود، تصریح کرد: به منظور اجرای جی نف و جمع آوری کد مکان شهروندان به زودی همایش تشریحی جی نف با حضور دستگاههای ذینفع در اواخر مرداد ماه یا اوایل شهریور ماه برگزار می‌شود تا کار گروهی در استان ها فعال شود.

وی در پایان گفت: جلسات متعدد و هماهنگی‌های لازم با مرکز آمار ایران انجام شده تا سرشماری سال 95 با کیفیت بالاتری نسبت به گذشته برخوردار باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار