خبرگزاری رویترز اعلام کرد لغو تحریمها علیه ایران به وسیله سوئیس موجب آن می شود که در زمان لغو نهایی تحریمها، شرکتهای سوئیسی اقدامی فوری اتخاذ کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز گزارش داد: لغو برخی تحریم‌های سوئیس علیه ایران موجب خواهد شد هنگام حذف تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه این کشور، شرکت‌های سوئیسی فورا از موقعیت ایجادشده استفاده کنند.
بر اساس این گزارش، لغو این تحریم‌ها فعلا اقدامی نمادین است اما به این شرکت‌ها کمک می‌کند هنگام لغو تحریم‌های ایران توسط آمریکا و اروپا فورا دست به کار شوند.

«الیویر جاکوب»، تحلیل‌گر مسایل نفتی در مرکز مشاوره پتروماتریکس سوئیس گفت: این اقدام به این معناست که هنگام لغو نهایی تحریم‌ها، شرکت‌های سوئیسی قادر به اتخاذ اقدام فوری خواهند بود. 

بر اساس این گزارش، بخش کالا در سوئیس بخشی مهم در اقتصاد این کشور است و شامل 500 شرکت است که 20.5 میلیارد دلار معادل 3.5 درصد تولید ناخالص ملی این کشور درآمدزایی دارند.

بر همین اساس، تجار سوئیسی در شرایط فعلی که معاملات با دلار و توسط بانک‌هایی صورت می‌گیرد که مایل به شرکت در معاملات ایران نیستند، انتظار ندارند پول معاملات با ایران را فورا دریافت کنند.
یک تاجر گفت: فکر نمی‌کنم کسی مایل به پذیرش مخاطره دورزدن تحریم‌های بین‌المللی از طریق سوئیس باشد. 
دولت سوئیس گفته است لغو تحریم‌های ایران با هدف ارتقای مبادلات سیاسی و اقتصادی با ایران است اما این کشور روند توافق هسته‌ای را زیر نظر خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار