واشنگتن پست نوشت : سناتور شومر به صورت مخفیانه علیه توافق هسته ای ایران اقدام می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست آمریکا در گزارشی نوشت: سناتور «چاک شومر» تنها سناتور دموکرات آمریکا که بر مخالفت خود با توافق با ایران تاکید کرده است،  به صورت مخفیانه علیه توافق هسته ای ایران تلاش می کند.

بر اساس این گزارش، درحالیکه سناتور چاک شومر مصرانه می گوید علیه رای به توافق هسته ای با ایران، هیچ تلاش مخفی انجام نمی دهد اما وی تلاش های مخفی زیادی علیه این توافق می کند. وی تاکنون ایده « توافق یا جنگ» را رد کرده است.

این روزنامه افزود: سناتور چاک شومر که از وی به عنوان رئیس آینده دمکرات های سنا یاد می شود و تنها دمکرات مخالف توافق هسته ای در مجلس سنا هم هست، مفاد مربوط به بازگشت سریع تحریم ها را امری « دشوار و پیچیده » توصیف کرد.

در این گزارش آمده است: براساس گزارش ها، سناتور شومر از گروهی از همکاران خود خواسته است که درباره رای او به توافقنامه توضیح بدهند.

سناتور دمکرات ایالت نیویورک آمریکا روز سه شنبه در بیانیه ای جداگانه اعلام کرد:
در بمب سازی بخش هایی وجود دارد که شامل ایزوتوپ های هسته ای نمی شود. حتی اگر شما بتوانید از طریق بازرسی ها ،ایزوتوپ های هسته ای را پیدا کنید دقیقا نمی دانید که آنها چه می کنند؟

شومر در این بیانیه افزود: اروپایی ها زمانی که روابط اقتصادی را با ایران داشته باشند، و می دانیم که بسیار هم مشتاق به داشتن چنین روابطی هستند، در این صورت در خصوص مطرح کردن درخواست بازرسی بی رغبت خواهند بود.

همچنین گروهی موسوم به « شهروندان ایران عاری از هسته ای » که یک گروه مخالف توافق هسته ای ایران است و مورد حمایت ایپک( کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل) هم است، بیانیه ی هشت سناتور دمکرات و نماینده سابق دمکرات در کنگره را منتشر کرده است که شامل سناتور «ایوان بایه» از ایندیانا، سناتور«مارک بگیچ» از آلاسکا، سناتور «مری لاندریو» از لوئیزیانا، سناتور «جو لیبرمن» از کانکتیکت و «گری آکرمن» نماینده دمکرات ایالت نیویورک، «دنیس کاردوزا» نماینده دمکرات ایالت کالیفرنیا، «پیتر دویچ» از ایالت فلوریدا و «شلی برکلی» از ایالت نوادا می شود.

در بیانیه این دمکرات های سابق آمده است: ما تصمیم سناتور چاک شومر در مخالفت با توافق نامه هسته ای ناقص با ایران را مورد تحسین قرار می دهیم.

 ما به عنوان دوستان و همکاران سابق سناتور چاک شومر اطمینان داریم که وی با هوش و ذکاوت خود و پس از بررسی کامل واقعیت ها به این تصمیم دشوار رسید. هرگونه اشاره مبنی بر اینکه تصمیم وی معقول نیست، اشاره ای بی اساس است.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار