ازچند سال گذشته اصناف باید اقدام به نصب ترازوهای الکترونیکی می‌کردند که همواره این دستگاه‌های الکترونیک از اقدامات غیر قانونی فروشندگان جلوگیری کرده و از طرفی برای دولت درآمد بیشتری می‌تواند داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، متاسفانه برخی از فروشندگان با سوء استفاده از عدم آگاهی خریداران کالاهای اساسی را که معاف از مالیات بر ارزش افزوده‌اند از مصرف کننده دریافت می‌کنند.

بنابراین مسئولین و سازمان امور مالیاتی باید با اطلاع رسانی شفاف در این زمینه از سوء استفاده برخی از افراد که مشکلاتی را برای مصرف کنندگان به وجود می‌آورند جلوگیری کنند.

براساس این گزارش؛ از چند سال گذشته اصناف باید اقدام به نصب ترازو های الکترونیکی می‌کردند که همواره این دستگاه‌های الکترونیک از اقدامات غیر قانونی فروشندگان جلوگیری کرده و از طرفی برای دولت میتوانند درآمد بیشتری دشته باشند.

طبق ماده 12 فصل دوم مالیات بر ارزش افزوده آرد خبازی، نان، گوشت، برنج، حبوبات، قند، شیر، پنیر، روغن نباتی، شیر خشک تغذیه کودکان، انواع دارو و لوازم مصرفی، خدمات درمانی و بسیاری از اقلام دیگر معاف از مالیات هستند.

در این راستا سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، دراین خصوص اظهار داشت:مصرف کنندگان در بحث مالبات بر ارزش افزوده هزینه‌های سنگینی به دلایلی اعم از صحیح اجرا کردن قانون مالیات و عدم نظارت مسئولین مربوطه و اجرای مالیات بر ارزش افزوده سبب سوء استفاده برخی از فروشندگان و اصناف از بی‌اطلاعی خریداران شده که کالاهایی اساسی را که معاف از مالیات است از خریداران دریافت کنند.

وی افزود: با توجه به رکود و تورم حاکم بر جامعه مسئولین مربوطه با اطلاع رسانی در خصوص کالاهای معاف از مالیات می‌توانند از اقدامات غیر قانونی اصناف در این زمینه جلوگیری کنند.

موسوی بیان کرد: با اجرایی شدن قانون نصب ترازوهای الکترونیکی می‌توان از فرار مالیاتی  اصناف جلوگیری کرد و از سویی مسبب درآمد بیشتر برای دولت خواهد شد.

براساس این گزارش؛ عدم نظارت مسئولین بر اجرای مالیات منجر به پرداخت هزینه‌های سنگین برای مصرف کنندگان می‌شود که از سویی با اجرایی شدن نصب ترازوهای الکترونیکی می‌توان از اقدامات غیرقانونی برخی از فروشندگان جلوگیری به عمل ‌آورد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار