رئیس ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا اعلام کرد ممکن است این کشور نیازمند استقرار نیرو در عراق باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌‎هوآ، رئیس ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا روز گذشته اعلام کرد اگر جنگ علیه گروه تروریستی داعش طی ماههای آینده پیشرفت خوبی نداشته باشد واشینگتن باید استقرار نیروی زمینی را در عراق مورد بررسی قرار دهد.

ژنرال ریموند اودیرنو Raymond Odierno که روز جمعه بازنشسته می شود افزود :" من بر این اعتقاد هستم که اگر ما در عرض چندین ماه آینده متوجه شویم پیشرفتی را که باید (در عراق) داشته باشیم نداریم، باید بطور قاطع استقرار تعدادی سرباز را در این کشور مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم آیا این کار تفاوتی بوجود می آورد یا خیر." اودیرنو که در آخرین کنفرانس خبری خود در این سمت شرکت کرده بود اظهار داشت :« این گزینه ای است که ما باید در زمان مقتضی به رئیس جمهور ارائه دهیم.»

باراک اوباما رئیس جمهور امریکا که با فشار جمهوری خواهان برای افزایش قابل توجه سربازان آمریکایی در عراق روبروست، گفته است سربازان امریکایی را در نبردهای زمینی این کشور شرکت نخواهد داد.

گرچه اودیرنو به عنوان فرماندهی که سه دور ماموریت طولانی را در عراق گذرانده است ناراحتی اش را از وخامت اوضاع امنیتی عراق پنهان نکرد اما او اظهارات تعدادی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از حزب جمهوریخواه را که پنتاگون باید با قدرت بیشتری در عراق عمل کند رد کرد.
اودیرنو گفت :« من کاملا بر این اعتقاد هستم که منطقه باید این مشکل را حل کند. امریکا نمی تواند این مشکل را برای منطقه حل کند.»

جب بوش یکی از نامزدهای جمهوریخواهان روز سه شنبه در کالیفرنیا به شدت از اوباما و هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات انتقاد کرد و آنها را به ضعیف بودن در ارتباط با جنگ عراق متهم کرد.
بوش در ارتباط با تصمیم دولت اوباما برای خارج کردن سربازان امریکایی از عراق در سال 2011 گفت :« این عقب نشینی زودهنگام یک اشتباه مرگبار بود و خلأ بوجود آورد که داعش آن را پر کرد.»
در حال حاضر حدود 3500 سرباز امریکایی در عراق حضور دارند که وظیفه بخش عمده آنها آموزش نیروهای ارتش عراق است. 

رئیس ستاد نیروی زمینی ارتش امریکا همچنین مدعی شد تقسیم عراق تنها راه حل درگیری های ایدئولوژیک است. وی تصریح کرد مسئله آشتی میان شیعیان و سنی های عراق به موضوعی تبدیل شده که بیش از پیش حساسیت پیدا کرده است. ادیرنو در خصوص احتمال تقسیم شدن عراق مدعی شد: «به گمان من منطقه، شخصیت های سیاسی و دیپلمات های آن هستند که باید چگونگی به وقوع پیوستن این اتفاق را بیابند؛ اما به هر حال این مسأله ای است که رخ خواهد داد».

این ژنرال امریکایی در ادامه ادعاهای خود افزود تقسیم عراق تنها راه حل مسئله است؛ اما هنوز نمی توان آن را تایید کرد. امریکا باید ابتدا داعش را مدیریت کرده و سپس ببیند که مسئله به چه شکلی پیش خواهد رفت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار