سنگنوردان کشورمان عازم آلمان شدند

تیم سنگنوردی ایران صبح امروز برای حضور در مسابقات جهانی راهی مونیخ شد.

سنگنوردان کشورمان عازم آلمان شدند

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌ها گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، تیم 5نفره سنگنوردی کشورمان شامل رضا کلاسنگیان ، علی برات زاده ، حسین صادقی ومجتبی خدایی با مربیگری علیرضا باقری امروز ساعت 8صبح از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) راهی مونیخ آلمان شدند.

این رقابت‌ها که در بخش بولدرینگ خواهد بود از روز جمعه 23مردادماه به مدت 2روز پیگیری خواهد شد.

**تمرینات برات زاده در اتریش

این سنگنورد نام آشنای ایرانی 2هفته‌ای را در کشور اتریش تمرین کرده است و به گفته رضا زارعی انتظار عملکرد بهتری از وی در این مسابقات می‌رود.

برات زاده که در مرحله چهارم فرانسه تا پای فینال رفته بود به بهتر از دوازدهمی دست نیافت.امیدواریم در این مرحله بهتر کار کند و مقام در خور شایسته‌ای برای کشورمان کسب نماید.

کشور های فرانسه ، اسلوونی ، اتریش، کانادا را جزء بهترین سنگنوردی دنیا را دارند و وجود ورزشکاران ایرانی در میان آنها باعث می‌شود از تجربیات خارجی‌ها استفاده کنند.

**سنگنوردی زائیده اروپاست

رئیس فدراسیون کوهنوردی در خصوص تاریخچه سنگنوردی گفت: مهد سنگنوردی اروپاست و زاینده رود قاره سبز است اگر کوهنوردی در دنیا 300 سال سابقه دارد 30 سال میشود که سنگنوردی بصورت رقابتی برگزار می‌شود این امر نشان می‌دهد که این ورزش نوپاست

**دعوت سنگنوردان ایرانی به رقابت‌های اشتوتگارت

رضا زارعی درباره دعوت از سنگنوردان کشورمان به مسابقات اشتوتگارت افزود: دو نفر از سنگنوردان ایرانی به نام‌های علی برات زاده و الناز رکابی به این مسابقات شهریورماه سال جاری در شهر اشتوتگارت آلمان برگزار خواهد شد از سوی فدراسیون این کشور دعوت اختصاصی شده‌اند.

وی خاطرشان کرد : برات زاده سال گذشته نیز به این مسابقات اعزام شده بود که در مقدماتی خوب کار کرد و به فینال راه یافت که در نهایت هشتم شد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار