خصوصی‌سازی سرخابی‌ها بعد از وقفه چند ماهه هنوز از سر گرفته نشده و به نظر می‌رسد این موضوع به فراموشی سپرده شده است.

حسینی: طرحی در کار نیست، فقط جلوی خصوصی‌سازی را گرفتند

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در حالی که گفته می‌شود بعد از هفته دوم لیگ برتر واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی از سرگرفته می‌شود اما این امر تاکنون رخ نداده است.

سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده بود که منتظر طرح مجلس در خصوص واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی است اما مجلسی‌ها صدور طرح را تکذیب کردند تا بفهمیم جریان خصوصی‌سازی بازی بود که هواداران این دو تیم را درگیر کند و در انتظار روزهای خوب دو باشگاه بزرگ بمانند. گرچه از ابتدا و زمانی که تاریخ مزایده تمدید می‌شد، افراد آگاه به جریانات پشت پرده دروغ‌گویی مسئولان را فریاد می‌زدند اما مصاحبه‌های سرشار از اعتماد به نفس مسئولان برای تکذیب این شایعات مردم را امیدوار می‌کرد. غافل از این که حالا با گذشت دو هفته از موعد واگذاری همه دروغ‌ها نقش برآب شد. به هر حال سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی اظهاراتی در این خصوص انجام داد که خواندنش خالی از لطف نیست.

** مسئولان کار خصوصی‌سازی را در هوا نگه داشتند

سیدهادی حسینی در این خصوص گفت: مسئولان بهانه می‌گیرند. قصد ندارند که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به بخش خصوصی واگذار کنند. آن‌ها کار خصوصی‌سازی این باشگاه را در هوا نگه داشتند. در حال حاضر زمان طرح دادن نیست تا ما این کار را انجام دهیم.

حسینی در ادامه عنوان کرد: یکی از سؤالات ما نمایندگان مجلس در زمان استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی همین موضوع عدم واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی است که چرا تاکنون این امر صورت نگرفته است. به هر حال یکی از بندهای استیضاح طیب‌نیا وزیر اقتصاد موضوع خصوصی‌سازی سرخابی‌ها است.

وی بیان کرد: مسئولیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در زمان خصوصی‌سازی برعهده وزارت اقتصاد و دارایی است و وزارت ورزش و جوانان نقشی در این مورد ندارد. بر این اساس اداره این دو باشگاه توسط وزارت ورزش و جوانان غیرقانونی است.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس تصریح کرد: ما برای این که وضعیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به هم نخورد به قضیه واگذاری آن‌ها به وزارت ورزش و جوانان ورود نکردیم.

وی در مورد وضعیت طرح دوفوریتی مجلس اظهار کرد: این طرح بی‌مورد است و مسئولان برای این که موضوع واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی در هوا بماند، بحث طرح دوفوریتی را مطرح کردند.

حسینی در مورد این که مجلس قصد استیضاح وزیر ورزش و جوانان را دارد یا نه، تصریح کرد: در حال حاضر استیضاح وزیر دارایی و اقتصاد و وزیر نیرو مطرح است، بعد از این دو وزیر نوبت گودرزی هم می‌رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس طرح جدیدی برای واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی ندارد اما مسئولان وزارت ورزش و جوانان طبق مصوبه مجلس باید این دو باشگاه را به بخش خصوصی واگذار کنند.

** برخورد با سرخابی‌ها همانند یک مجموعه صنعتی است

حسین گروسی عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: اداره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال توسط وزارت ورزش و جوانان غیرقانونی نیست و این دو باشگاه طبق قانون زیرنظر این وزارتخانه فعالیت می‌کنند.

گروسی در ادامه عنوان کرد: به هر حال باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس باید زودتر تعیین تکلیف شوند و واگذاری‌شان به بخش خصوصی باید انجام شود. اگر باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شوند، آن وقت بودجه‌های دولتی صرف ورزش‌های انفرادی می‌شود که این به نفع ورزش کشور است.

گروسی درباره طرح دوفوریتی مجلس تصریح کرد: این طرح خاصی نبوده است. ما فقط تأکید کردیم که واگذاری سرخابی‌ها باید به صورتی باشد که 50 درصد سهام به هواداران و پیشکسوتان واگذار شوند. به هر حال مسئولان ورزش و سازمان خصوصی‌سازی غیرکارشناسانه می‌خواستند این دو باشگاه را به بخش خصوصی واگذار کنند. بر این اساس ما به آن‌ها گفتیم که باید کار کارشناسی صورت بگیرد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در سال‌های گذشته طرح واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی را تصویب کرده است و هم‌اکنون مصوبه جدیدی در دستور کار ندارد.

وی تصریح کرد: مسئولان همانند مجموعه صنعتی با دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در امر واگذاری به بخش خصوصی برخورد می‌کنند که این اقدامشان درست نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال اگر این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار نشوند، آن وقت فوتبال ما مثل 50 سال گذشته درجا می‌زند.

حال باید دید ماجرای واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی به کجا ختم می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۲۲:۳۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
باشگاههای ورزشی مردمی هستندوسازمان بورس محل حضورعامه مردم است
آخرین اخبار