مولکول عجیب تشکیل شده از محلول آب و کپسول مولتی ویتامین و معلق شدن آن در فضا سبب، طرح شدن فرضیه‌ای جدید شده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خببرنگاران جوان  دانشمندان ایستگاه فضایی بین المللی در یک آزمایش منحصر بفرد با استفاده از کپسول قرص جوشان حاوی مکمل‌های ویتامین نتایجی شگفت انگیز بدست آورده‌اند.


گفتنی است، آب در فضا در محیط بدون جاذبه به شکل دایره و حباب در می‌آید که با ترکیب آن با قرص جوشان حاوی مواد آلی یک توپ دایره‌ای منحصر بفرد بدست آمده است.

کارشناسان انجام این قبیل آزمایش‌ها را به دلیل لزوم شناخت تغییر ماهیت مواد مختلف در فصا بویژه در آینده در سفرهای فضایی به سایر کرات از جمله کره بسیار مهم می‌دانند.


دانشمندان آلمانی با استفاده از اشعه لیزر و اندازه‌گیری سطح پوست فضانوردان دریافته‌اند، تنها 6 ماه پس از زندگی در فضا، اپیدرم پوست به میزان 20 درصد نازک‌تر از حالتی که فضانوردان در زمین به سر می برند شده است.

درفضا به دلیل نازک شدن پوست روند پیر پوستی شدت می‌یابد و اغلب فضا نوردان دچار مشکلات پوستی از جمله پیر پوستی و نیز دریافت اشعه‌های مضر خورشیدی می‌شوند.


کارشناسان همچنین در این آزمایش یک دوربین فیلم برداری جدید را نیز در فضا آزمایش کردند که دارای سنسوری قدرتمند برای تصویر برداری از مناظر با وضوح بسیار بالا در تعداد بسیار زیاد فریم است.

این دوربین RED نام دارد و می‌تواند تا 300 فریم در ثانبه به ضبط تصاویر بپردازد.


این دوربین موفق به تصویر برداری بسیار حرفه‌آی از گوی حاوی محلول آب و مولتی ویتامین در فضا شده است.

کارشناسان امیدوار هستند در صورت امکان سفر به سیارات دیگر بتوانند مشکل خوردن غذا و نوشیدن مایعات در فضا نوردان را کاهش دهند.
انتهای پیام/

برچسب ها: فضا ، پوست ، مولتی ویتامین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار