حاشیه‌نشینی حیات خلوت رشد بزهکاری

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: حاشیه‌نشینی ، چالشی جدی برای مدیریت شهری است که نیاز به نظارت بیشتر دولت دارد.

فرج‌اله عارفی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: حاشیه‌نشینی ناشی از تفاوت‌های درآمدی بین اقشار مختلف شهرهای کوچک و کاهش فرصت تحصیلی فرزندان در اطراف شهر تهران می‌شود.

وی با انتقاد از اینکه مناطق حاشیه نشینی مستعد انواع آسیب‌های اجتماعی خواهد بود، افزود: این مناطق محل امن برای ارتکاب جرم و انواع آسیب‌های اجتماعی هستند، بنابراین تا زمانی که مسئولان مهاجرت را کنترل نکنند، آسیب‌های اجتماعی ناشی از مهاجرت‌ها و حاشیه نشینی‌ افزایش خواهند یافت.

عارفی تاکید کرد: افراد به خاطر نبود امکانات تفریحی ، بهداشتی مناسب و بیکاری به کلان‌شهرها مهاجرت می‌کنند و حاشیه نشینی را برای زندگی انتخاب می کنند.

وی در پایان با بیان اینکه اگر امکانات و سرمایه گذاری ها را در شهرهای کوچک توسعه دهیم، افراد به کلان‌شهرها مراجعه نمی‌کنند و حاشیه نشینی‌ کاهش می‌یابد،‌گفت: لازم است دولت با برنامه‌ریزی مناسب، اشتغال‌زایی را در شهرهای کوچک رواج دهد تا بخش زیادی از حاشیه‌نشینی  در شهرهای بزرگ کاهش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار