تاکنون جایگاه مشخصی برای پزشکان عمومی تعریف نشده که باعث سرخوردگی پزشکان عمومی می شود.

دگتر گلعلیزاده نائب رئیس انجمن پزشكان عمومی ایران  در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه مشخص نمودن جایگاه پزشکان عمومی از وظایف مسئولین است گفت : تاکنون جایگاه مشخصی برای این گروه تعریف نشده که باعث سرخوردگی پزشکان عمومی و حتی دانشجویان پزشکی در طول تحصیل می شود .

وی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی به هیچ وجه وضعیت خوبی برای دانشجویان پزشکی که از سرمایه های کشورمان هستند نیست اظهار کرد : با توجه به اینکه هزینه های بسیاری برای آموزش دانشجویان پزشکی هزینه می شود باید برای این سرمایه ها و منابع تصمیم گیری درستی صورت گیرد تا پزشک عمومی بعد از فارغ التحصیلی جایگاه مناسبی داشته باشد.

نائب رئیس انجمن پزشكان عمومی ایران ادامه داد : طی سنوات اخیر به دلیل سیاست های غلط ، بسیاری از همكاران در حوزه سلامت كه سیستم شبكه ها باشد جایی نداشتند و با هزینه شخصی مطبی راه انداخته و در حوزه های مختلف از جمله درمانگران اعتیاد ، طب زیبایی و ... فعالیت نمودند که اگر در حال حاضر حوزه درمانگران اعتیاد تعطیل شود،  معیشت جمع زیادی از همکاران شاغل در این عرصه به خطر خواهد افتاد .

دگتر گلعلیزاده در پایان خاطرنشان کرد : پزشکان عمومی در حاشیه شهرها به عنوان سطح اول دیده شندند که امیدواریم در ادامه مسیر ، توجه بیشتری به این گروه صورت پذیرد .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار