معاون رئیس جمهور در امور بانوان وخانواده گفت:درکشورما در سالهای اخیر واردات ارزان با دلارهای نفتی باعث شد زنان سهم زیادی از اشتغال را از دست بدهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان از ، شوکت مولاوردی در همایش زنان کارآفرین کرمان که در سالن سعدی برگزار شد گفت: سرمایه مانند آهوی گریز پا است که باکوچکترین ریسک فرار می کند.

وی تصریح کرد:باید کمک کنیم نگرش ها نسبت به زنان تغییر کند ، از طرف دیگرفصل مشترک همه جناح ها و گروهها کارآفرینی است و باید تلاش شود کاربه بهترین شکل جلو برود .

مولاوردی تصریح کرد: مردهابر زنان در فرصت های کوچک ترجیح داده می شوند از طرفی زنان دیرتر استخدام می شوند و زودترهم اخراج می شوند.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان با تاکید براینکه نباید بین زن و مردی که کار افرین و نو آورهستند تفاوتی قائل شد افزود:نگرش باید مبتنی برمنابع فنا ناپذیر نیروی انسانی باشد و اصل مهارت در این میان مهم است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان وخانواده یادآور شد:نیاز کشور به جذب سرمایه گذاری خارجی ، سرمایه مانند آهو است که راحت فرار می کند باید سرمایه ها برای عمران کشور و نه توسعه وردات هزینه شود زیرا ما آسیب های زیادی در حوزه صنعت و معدن و تولید و کشاورزی از واردات دیدیم.

وی عنوان کرد: در عصر جدید کار آفرینان در شکل گیری اقتصاد نقش دارند اما برای دختران ونسل جوان کار افرینی با اشکال سنتی نمی تواند موفق باشد و باید کارهای جدید را برای زنان تعریف کرد.

مولاوردی با تاکید بر اینکه باید با شبکه سازی و کارتیمی و تخصصی در شکستن تصورات قالبی وکلیشه ای درباره کارقدم برداشت ،گفت: زنان و نقششان در خانواده وحتی در چشم انداز موثر است .

معاون رئیس جمهور درامور بانوان وخانواده تصریح کرد: باهدف حمایت زنان برای ایجاد شرکت های دانش بنیان دومین همایش بین المللی نقش زنان در توسعه پایدار در شهریور برگزار می شود.

وی گفت: در زمینه تجاری سازی تولیدات دست زنان نیز کارهایی انجام شده که 9استان در زمینه فرش کارهایی انجام داده اند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.