معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی:

پیگیر موضوع پیامک های انبوه هستیم

وزارت فرهنگ و ارشاد باید نظارت سریع تر و دقیق تری بر محتوای پیامک های انبوه داشته باشد.

پیگیر موضوع پیامک های انبوه هستیمبه گزارش خبرنگار اخبار داغ  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اگرچه آخرین آمارهای ارائه شده از شکایات در مورد پیامکهای انبوه و تبلیغاتی مربوط به سال ۹۲ است، اما شواهد نشان می دهد که بسیاری از کاربران موبایل از دست این پیامک ها به ستوه آمده و متحمل ضرر و زیان مادی و معنوی بسیاری از این خدمات شده اند.

کشاورزی معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی در گفتگوی اختصاصی باخبرنگار گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نظارت بر محتوای پیامک های انبوه و تبلیغاتی گفت: این وظیفه از سال گذشته طی مصوبه ای در شورای عالی فضای مجازی به وزارت فرهنگ و ارشاد سپرده شده است.

وی اظهار داشت: انواع پیامک هایی که به دست ما می رسد مخاطب مشخصی ندارد و اینکه گیرنده پیامک با چه سن و جنسیتی باشد مهم نیست. در نتیجه وزارت ارشاد باید ساز و کار مهمی در مورد مخاطرات این مدل از پیامک های سبک زندگی مانند گرفتن فال و آموزش حرفه و کار با چند اس ام اس بیاندیشد.

کشاورزی بیان داشت: تمام اپراتورها موظف هستند از وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز بگیرند و اگر تخلفی در این زمینه از طرف هر یک از آن ها صورت بگیرد باید برخورد شود.یکی از اپراتورها در این زمینه ارتباط خوبی با وزارت فرهنگ وارشاد برقرار کرده است اما مابقی همکاری مناسبی نداشته اند.

وی اعلام کرد: ما پیگیر موضوع پیامک های انبوه هستیم اما روند وزارت ارشاد در این زمینه کند بوده است. 

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی در مورد نظارت بر بازیهای رایانه ای و جنجالی شدن برخی بازیها آنلاین با دانلود رایگان در روزهای اخیر از وزارت ارشاد خواست تا هرچه سریع تر ساز و کار درست و مشخصی ترتیب دهند که بتوان در این زمینه از بروز مشکلات برای نسل نوجوان و کم سن و سال جلوگیری کرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که وزارت فرهنگ و ارشاد روند رسیدگی به این بخش از محتوای فضای مجازی را با سرعت بیشتری پیگیری کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار