کارشناس انرژی گفت: تجهیزات ساخت جدید بالاترین درجه انرژی با کمترین میزان مصرف را در مقایسه با تجهیزات قدیمی‌تر دارند که در صورت استفاده از این تجهیزات شاهد کاهش مصرف انرژی خواهیم بود.

سید علی طباطبائی‌پور کارشناس انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مصرف انرژی در ساختمان‌ها گفت: ساختمان‌ها با دارا بودن تجهیزات سرمایشی، گرمایشی و تهویه مطبوع سهم قابل توجهی از انرژی کل را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در ادامه به تجهیزات گرمایشی اشاره و بیان داشت: تجهیزات گرمایشی تنوع چشم‌گیری در بازار دارد که در این میان سیستم چگالشی که از سال 88 وارد بازار ایران شده و استفاده از آنها تا 30 درصد صرفه جویی انرژی ساختمان‌ها را به دنبال خواهد داشت و تا به امروز نیز 4 هزار دستگاه آن در سراسر کشور نصب شده است.

طباطبائی‌پور اظهار داشت: تجهیزات ساخت جدید بالاترین درجه انرژی با کمترین میزان مصرف را در مقایسه با تجهیزات قدیمی‌تر دارند که در صورت استفاده از به روزترین تجهیزات شاهد کاهش در مصرف انرژی خواهیم بود.  

این کارشناس انرژی تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی با ایده گرفتن از محصولات روز دنیا توانسته‌اند بهترین این وسایل را با قیمتی مناسب در بازارهای داخلی عرضه کنند که همین امر مالکان و سازندگان ساختمان‌ها را برای بهره‌مندی از این تجهیزات بالا می برد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با پررنگ‌تر شدن بحث انرژی در دنیای امروز، صنعت ساختمان‌سازی کشور ما نیز باید به سوی استفاده از تجهیزات روز قدم بردارد و سهم خود را در بهره‌مندی از این وسایل افزایش دهند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار