کارشناس انرژی گفت: استفاده از شیرآلات اهرمی باعث صرفه‌جویی 30 الی 40 درصدی آب در ساختمان‌ها می‌شود.

حسین دانشی کارشناس انر‍ژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نقش شیر آلات در کاهش مصرف آب در ساختمان‌ها گفت:شیرآلات به عنوان یکی از تجهیزات ساختمانی نقش به سزایی در تغییر حجم مصرفی آب ساختمان‌ها دارد که در این میان استفاده از شیرآلات مدرن در مقایسه با شیرآلات سنتی در حدود 30 الی 40 درصد کاهش مصرف آب را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه اظهار داشت: استفاده از شیر آلات اهرمی علاوه بر صرفه جویی آب از لحاظ قیمت تفاوت چندانی با دیگر شیرآلات برای مالکان ساختمان‌ها ندارد،چرا که تولیدات داخلی نیز از کیفیت و قیمت مناسب برخوردار هستند.   

این کارشناس انرژی در خصوص سهم تولیدات داخلی در بازار ایران گفت: تا چندین سال گذشته به دلیل پایین بودن تعرفه، کالاهای وارداتی سهمی در حدود 70 درصد را در بازار ایران به خود اختصاص داده بودند که با تغییر در تعرفه‌ها، خوشبختانه این نسبت تغییر کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این صنعت در صورت برخورداری از حمایت‌های دولتی در بخش مالی و صادرات می‌تواند با هم در راستای تولید داخل و صادرات و هم در راستای فرهنگ‌سازی برای استفاده از شیرآلات مدرن و کم مصرف گام موثری برداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار