دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری در سطح کشور برای اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی بهره‌گیری شود.

فعالیت 30هزار کانون فرهنگی و هنری در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حجت الاسلام سیدحسن شاهمرادی با توجه به اینکه شورای فرهنگ عمومی استان ها را قرارگاه فرهنگی استان می باشد گفت: این شورا باید از همه ظرفیت ها جهت اجرایی کردن مصوبات ازجمله کانون های فرهنگی - هنری مساجد استفاده کند.

وی، با اشاره به فعالیت 30 هزار کانون فرهنگی - هنری در سطح کشور، که 500 کانون آن در گلستان است، گفت: علاوه بر این کانون‌ها، نهاد شورای فرهنگ عمومی در مجموع 10 هزار عضو دارد که یک ظرفیت خوب برای اجرای مصوبات به شمار می‌روند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با خوب ارزیابی کردن اولویت‌های مشخص شده درحوزه فرهنگ عمومی گلستان، افزود: استان گلستان به علت تنوع اقوام و مذاهب اسلامی و نیز باتوجه به گردشگرپذیر بودن، می‌تواند در حوزه فرهنگ عمومی تاثیرگذار باشد.

وی هم چنین از برنامه‌ریزی برای تغییر ساختار این شورا و نیز اختصاص بودجه به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها برای استفاده از نقطه نظرات کارشناسان درحوزه فرهنگ عمومی خبر داد.
حجت الاسلام شاهمرادی، برنامه‌ریزی زیربنایی و بلندمدت برای مسائل فرهنگ عمومی را دیگر اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها اعلام کرد و گفت: نتایج فرهنگ عمومی زمان‌بر است و ممکن است 10 یا 20 سال بعد نتیجه دهد و افق برنامه‌ریزی‌ها باید حداقل برای 30 سال آینده باشد.

وی هم چنین توجه به نهاد خانواده و تحکیم بنیان‌های آن ‌را از مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور دانست و گفت: این مصوبه که موضوعات مختلف خانواده، ازدواج، آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج، مسائل طلاق و مرتبط را پیگیری می‌کند تا بهمن ماه امسال در دستور کار شورا قرار دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره با اهمیت مصوبات این شورا، گفت: مسائل و مشکلات فرهنگی که در این شورا مطرح می‌شود نباید مسائل سخیف و پیش پا افتاده باشد.

وی افزود: برخی مسائل که در شورای فرهنگ عمومی استان‌ها و شهرستان‌ها مطرح می‌شود در حیطه وظایف سازمانی برخی نهادها است.

وی با تاکید برضرورت توجه به مسائل کلان و مهم فرهنگی در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان‌ها و شهرستان‌ها، گفت: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، همه مصوبات شورای فرهنگ عمومی پس از تائید نماینده ولی فقیه در استان و ابلاغ استاندار، برای اعضای 22 گانه شورا لازم الاجراست.

حجت الاسلام شاهمرادی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی باید با تهیه بسته فرهنگی که ابتدا در دبیرخانه این شورا و با کارشناسان مجرب دانشگاهی، دینی و مذهبی و دیگر حوزه‌ها بررسی شده باشد، اقدام و آن‌را برای اجرائی شدن تصویب کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور هم چنین با اشاره به اینکه فرهنگ عمومی مربوط به باور و اعتقاد عمومی مردم است، افزود: برای رسیدن به نتایج مطلوب دراین حوزه، ابتدا باید فرهنگ عمومی را درست شناخت و سپس آگاهانه برای آن تدبیر کرد.

انتهای پیام/پ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.