یک کارشناس حقوق بشر گفت: علت تشنج و بی‌ثباتی در جهان، سکوت و سرپوش گذاری شورای حقوق بشر بر جنایات رژیم صهیونیستی است.

سکوت شورای حقوق بشر، بانی تشنج در جهانبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان قریب به هفتاد سال است که رژیم غاصب صهیونیستی با ورود به فلسطین و تصاحب اراضی قدس خود را مالک این سرزمین دانسته و زندگی را برای مردم این کشور دشوار ساخته است.

این رژیم با کشتار، شکنجه و دمیدن در آتش جنگ های متعدد درصدد بیرون راندن مردم این سرزمین است.

اما مسئله‌ای که به تازگی خشم انسان های آزاده در جهان را پس از جنگ‌های 22 روزه، 8 روزه و 55 روزه‌ی غزه برانگیخته است سوزاندن نوزاد فلسطینی در خانه، توسط شهرک‌نشینان صهیونیستی است.
 
نوروز پور دبیر و کارشناس رسانه‌ای ستاد حقوق بشر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: حادثه سوزاندن نوزاد در شهر نابلس در کرانه باختری توسط شهرک نشینان سند روشنی برجنایات این رژیم کودک‌کش است. 

وی در رابطه با واکنش شورای حقوق بشر در مقابل اسرائیل گفت: شورای حقوق بشر سازمان ملل، هم در مواجهه با این مسئله و هم در رابطه با فجایع انسانی دیگر در غزه ، موضع سکوت و سرپوش‌گذاری بر عمق فاجعه را برگزید البته این اولین باری نبود که شاهد چنین رفتاری از جانب شورای حقوق بشر بودیم.

نوروزپور در خصوص واکنش احمد شهید نیز افزود: احمد شهید نیز بعنوان سخنگوی دیدبان حقوق بشر در جلسه‌ی شورا نه تنها از این موضوع حرفی به میان نیاورد بلکه موضوع جلسه را به کشورهای حاشیه خلیج  و ایران کشاند و کاملا پرداختن به این موضوع را منتفی ساخت.

این کارشناس در خصوص سیاست دوگانه شورای حقوق بشر در واکنش به مسائل جهانی تصریح کرد: به طور کلی شورای حقوق بشر در رابطه با اقدامات کشورهایی که سیاستی هم سو با ایالات متحده آمریکا ندارند بسیار حساس بوده و دست به بزرگنمایی و جنجال می زند اما در خصوص کشورهای متحد با آمریکا سیاست سکوت و چشم‌پوشی را بر می گزیند و چشم برحقایق می بندد.

وی با اشاره به محکوم بودن اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از نظر ستاد حقوق بشر ایران، بیان کرد : ستاد حقوق بشر نیز جنایات رژیم صهیونیستی به‌خصوص جنایات اخیر این رژیم در رابطه با سوزاندن نوزاد فلسطینی را محکوم کرده و در نامه ای به شورای حقوق بشر اعتراض خود را مبنی بر سیاست و استاندارد دوگانه ی این سازمان بین‌المللی در خصوص مسئله ی فلسطین اعلام کرده است.

نوروزپور در پایان گفت: رسانه‌ها باید افکار عمومی جهان را متوجه استانداردها و سیاست‌های دوگانه‌ی حقوق بشر و سکوت این سازمان در مقابل ابر قدرت ها کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار