در آخرین نشست شورای مدیران معاونت بهداشت، کلیات طرح تحول بهداشت مجددا بازخوانی و تبیین شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از (وب دا)، دکتر ناصر کلانتری، در این نشست گفت: تهیه و تدوین بوکلت­های ارائه خدمات، توسط دفاتر مدیریت و ادارات تخصصی تا 90 درصد پیشرفت داشته است و مابقی جزوه ها نیز برای ابلاغ توسط معاون بهداشت طی همین روزها آماده ابلاغ می شوند.
 
قائم مقام معاونت بهداشت، افزود: پس از گسترش واحدهای شبکه شهری و تدوین بسته خدمات مهمترین اقدام تدوین این بوکلت­ها بود که در حال اتمام شدن است.
 
وی ادامه داد: این بوکلت­ها شامل رهنمودهایی برای مراقبان سلامت، کارشناسان تغذیه و رژیم درمانی، کارشناسان بهداشت روان، کارشناسان بهداشت حرفه ای و محیط، پزشکان و دندانپزشکان است.
 
دکتر کلانتری، وظیفه مراقبان سلامت را در خصوص خدمات برای مادر و کودک خدمات مراقبتی برشمرد و گفت: در بسته­های خدمات طراحی شده طرح تحول بهداشتی مراقب سلامت باید به مادر و کودک خدمات مراقبتی، برای قشر نوجوان و جوان خدمات بیماریابی، برای میانسالان و سالمندان خدمات آموزشی و برای کل مردم نیز خدمات ارتقایی و توانمندسازی انجام دهد.
 
رئیس مرکز مدیریت شبکه بیان داشت: پس از ابلاغ این بوکلت­ها، چگونگی آموزش مراقبان سلامت، مهمترین کاری است که باید برای ارائه جامع و صحیح خدمات به مردم انجام شود.
 
وی، تدوین فرم­های ثبت و گزارش­دهی خدمات و چک لیست­های پایش و ارزشیابی خدمات را برنامه­های بعدی طرح تحول بهداشت اعلام کرد و بر اجرای آنها در تمام خانه­ها و مراکز بهداشتی مجری طرح تحول تأکید کرد.

در پایان، رییس مرکز مدیریت شبکه، بر ارائه برنامه بسته­های خدمت طرح تحول بهداشت کشور اعم از تغذیه، خودمراقبتی و سایر برنامه­ها در قالب گروه­های سنی تأکید کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار