مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت : پروژه تولید برق از جریان آب خطوط انتقال آب شهری در استان اقدامی ارزشمند در مدیریت و بهره وری انرژی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  حمید صالحی در بازدید از نیروگاه تولید برق ایستگاه توزیع آب منطقه سیدی افزود: با توجه به مصرف بالای انرژی های فسیلی در تولید جریان برق در نیروگاه ها و آلاینده های حاصل از این فرایند ، این پروژه آغاز اقدامی ارزشمند در حوزه استان برای توجه به تولید انرژی پاک است.

وی با اشاره به اینکه متولیان برای استفاده بهینه از ظرفیت های موجود مشابه در مسیر خط انتقال آب سد دوستی به شهر مشهد باید توجه ویژه ای داشته باشند، گفت: گسترش ظرفیت تولید انرژی برق با استفاده از فشار جریان آب در سراسر خط انتقال آب سد دوستی به شهر مشهد ، می تواند زمینه تامین کامل انرژی مورد نیاز این شبکه را فراهم کرده و اقدامی ارزشمند در مدیریت و بهره وری انرژی ، کاهش میزان مصرف سوختهای فسیلی و کاهش آلاینده ها به شمار آید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد هم در این بازدیدگفت : این پروژه ، نخستین پروژه تولید برق از جریان آب خطوط انتقال اب شهری استان به ظرفیت تولید ۴۳۴ کیلو وات در ساعت است، که عملیاتی شده است.

طباطبائی ادامه داد: طی این فرایند ، ضمن کاهش فشار ورودی جریان آب به خطوط انتقال و توزیع ، ضمن جلوگیری از خسارات احتمالی به خطوط انتقال ؛ با استفاده از انرژی جریان آب ، تولید برق با استفاده از عملکرد پمپ معکوس و حرکت ژنراتور، فراهم می شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: تولید ، برق ، آب ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.