مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمانشاه از 21 مصوبه ایجاد شهرک های صنعتی تعداد 1 9واحد قابلیت سرمایه گذاری دارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شاپور قنبری گفت: میزان 1354 هکتار زمین از مجموع 2 هزار هکتار زمین های صنعتی آماده سازی و 821 هکتار آن زمین خالص صنعتی است که 422 هکتار آن به متقاضیان واگذار شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر از 21شهرک موجود 19 شهرک آبرسانی شده، 20 شهرک برق رسانی و 12 شهرک نیز گازکشی شده است.

قنبری اولویت ایجاد زیر ساخت‌های صنعتی را رعایت دو اصل ایجاد تصفیه خانه شهرک‌ها و اختصاص 10 درصد فضای هر شهرک به بوستان صنعتی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر پساب 78 درصد واحدهای صنعتی در حال بهره‌برداری تصفیه می‌شود.

وی با اشاره به باز پس گیری 98 هکتار زمین در سال گذشته از 422 هکتار زمین واگذاری شده گفت: امسال بازپس گیری 15 هکتار زمین دیگر را در برنامه داریم که تاکنون سه هکتار آن باز پس گرفته شده است.

این مسئول با اشاره به شناسایی 10 خوشه صنعتی در سطح استان گفت: از این تعداد چهار خوشه نان برنجی، پلی اتیلن، محصولات لبنی و فرش وارد فاز عملیاتی شده و خوشه نان برنجی به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

به گفته قنبری در راستای آگاهی واحدهای صنعتی از قانون تجارت نظیر بیمه و مالیات دوره‌های آموزشی برای صاحبان واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده که تاکنون در 234 دوره آموزشی برگزار شده 5225 نفر آموزش دیده‌اند.

گفتنی است :در حال حاضر 48 درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان راکد هستند.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: کرمانشاه ، شهرک ، صنعتی ، رونق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.