در صحن علنی مجلس مطرح شد؛

رسایی: مقایسه قطعنامه 598 با برجام درست نیست/ ابوترابی‌فرد: درباره "برجام" باید با شورای‌عالی امنیت هماهنگ باشیم

یک عضو مجمع نمایندگان تهران گفت: کمیته ویژه هسته‌ای مربوط به بررسی برجام هرچه سریعتر باید در مجلس تشکیل شود.

رسایی: مقایسه قطعنامه 598 با برجام درست نیست/ ابوترابی فرد: درباره به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید رسایی نماینده مردم تهران طی تذکری در جلسه علنی امروز گفت: دولت صراحتا عنوان می‌کند که نمی‌خواهد برجام را تحت عنوان لایحه به مجلس ارائه کند.

وی افزود: بنده دیروز هم وقتی از آقای انصاری موضوع ارائه لایحه برجام را از سوی دولت سوال کردمT ایشان با خنده و شوخی به بنده گفتند که دولت قصد ارائه لایحه به مجلس ندارد.

نماینده مردم تهران در ادامه متدکر شد: همچنین رئیس محترم مجلس هم زمانی که باید از حقوق مجلس دفاع کند، مشاهده می‌شود که در حال توجیه این اقدام نابجای دولت است.

رسایی در ادامه با اشاره به تغییر در تشکیل کمیته ویژه برجام در مجلس بیان داشت: قرار بود دیروز و یا امروز کمیته ویژه بررسی برجام در مجلس تشکیل شود چرا که طبق دستور جلسه امروز مجلس باید اعضای این کمیته تعیین شود ولی مشاهده می‌شود امروز هم هیئت رئیسه قصد تشکیل کمیته هسته‌ای در مجلس را ندارد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس تأکید کرد: نمایندگان محترم شما در حال دور خوردن هستید؟ ما باید چشمانمان را باز کنیم و بیدار شویم.

این نماینده مردم تهران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره تأکید کردند که برجام باید مسیر قانونی خود را در کشور طی کند اظهار داشت: مسیر قانونی تصویب برجام طبق مواد 77 و 125 از مجلس عبور می‌کند. خوب ما در حال حاضر می‌بینیم که با این وضعیت مجلس نمی‌تواند این توافق را بررسی کند.

رسایی با اشاره به بررسی برجام در شورای عالی امنیت تصریح کرد: بررسی برجام بدست شورای عالی امنیت عیبی ندارد ولی چرا مجلس در بررسی برجام حذف می‌شود.

رسایی در ادامه با اشاره به برخی اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با برجام گفت: رئیس مجلس توافقنامه‌ای را که طبق اصل 77 و 125 نیازمند تصویب مجلس است با قرارداد 598 مقایسه می‌کند چرا که محتوای قرارداد 598 معطوف به مباحث صلح و جنگ است و مسئولیت آن بر عهده رهبری است ما مگر می‌خواهیم جام زهر به کسی بدهیم که 598 را مثال می‌زنیم.

ابوترابی فرد که ریاست بخشی از جلسه علنی امروز را برعهده داشت در پاسخ به رسایی گفت: جناب آقای رسایی شما بعنوان مخالف در موضوع دستور ثبت نام کردید و نباید تذکری خارج از دستور می‌دادید رسایی در همین حال خطاب به ابوترابی گفت موضوع تشکیل کمیته برجام در دستور کار بوده است و من در دستور صحبت کردم.

در ادامه ابوترابی تأکید کرد: جناب آقای رسایی شما باید انضباط جلسه را رعایت می‌کردید چرا که شما برای مخالفت در دستور ثبت نام کرده بودید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: بنده در جواب تذکر شما باید بگویم که موضوع تشکیل کمیته برجام در باکس دیگری مدنظر قرار داده‌ایم و در دستور قرار ندادیم تا اینکه هر وقت این موضوع آماده شد بلافاصله در دستور قرار گیرد. 

ابوترابی فرد همچنین در ادامه در رابطه با تصویب برجام در مجلس گفت: در این مورد هم صراحتا رئیس مجلس پاسخ‌هایی را ارائه کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: موضوع تشکیل کمیته برجام در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت منتها این موضوع چون از ابتدا در دستور کار شورای عالی امنیت ملی قرار داشت از این زاویه ما باید یک مقدار با شورا هماهنگ عمل کنیم. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعيد
۱۵:۰۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
خسته نباشيد
راستي مردم آفريقا كه نياز به تبليغ ندارند نه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۲۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
جناب اقای رسایی لطفا سکوت فرمائید.
Germany
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
از نمایندگان محترم میخواهم که با دقت به برسی برجام بپردازند و مردم را نیز از آن مطلع کنند و چنان چه حقوق ملت ایران ویا امنیت ملی ویا قانون خدشه دار شد با آن برخورد کنند
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۱:۱۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
راهکارارایه کنیم
آخرین اخبار